در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی محلات لاهیجان مطرح شد

لاهیجان از پیشتازان کشور در عرصه ورزش است/چنین اتفاقی نشانه توسعه ورزش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دومین دوره مسابقات محلات لاهیجان با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر و با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیأت ورزش های همگانی در این شهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دومین دوره مسابقات محلات لاهیجان با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر و با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیأت ورزش های همگانی در این شهر آغاز شد.
IMG_4239در مراسم افتتاحیه دومین دوره از مسابقات ورزشی محلات لاهیجان سعید آگشته شهردار این شهر در سخنانی اظهار داشت: مفتخریم که امروز شاهد برگزاری دومین دوره از مسابقات ورزشی محلات هستیم که با حضور ۱۳۷۰ ورزشکار و از ۲۳ محله در این دوره شرکت نموده اند و در ۱۹ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
آگشته افزود: تیم مدیریت شهری با اهداف افزایش نقش ورزش شهروندی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان و آبادانی با تأکید بر اخلاق و تربیت اسلامی، تغییر الگوی ورزش شهروندی با تأکید بر استفاده بهینه از فضای طبیعی و روباز، افزایش سطح اعتبارات ورزشی از کل بودجه شهرداری، تشکیل حوزه معاوت فرهنگی و اجتماعی جهت سازمان دهی به امورات ورزشی، فرهنگی و تبلیغات اجتماعی در شهرداری که نشان از اهتمام شهرداری برای حضور در این عرصه است، توسعه الگوهای جدید ورزشی و تبلیغات ورزشی سازگار با محیط های اقتصادی و زندگی شهری و توسعه نطام آموزشی تبلیغی در ورزش و تفریحات اقدام به برگزاری این دوره از مسابقات نموده است و با دنبال نمودن این اهداف قصد دارد که فرهنگ ورزشی شهروندی و سلامت شهر را مورد توجه بیشتری قرار دهد.
وی گفت: احداث خانه کشتی با حمایت نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، احداث سالن پینگ پنگ، ایجاد آکادمی فوتبال با چمن مصنوعی، ایجاد خط زیپ لاین از بام سبز به حاشیه استخر با طول نزدیک به یک کیلومتر از دیگر خدمات تیم مدیریت شهری در امر ورزش می باشد.
شهردار لاهیجان در پایان سخنان خود با توجه به ایجاد طرح سالمسازی دریای سحرخیز محله اذعان داشت: در طراحی این طرح سالمسازی انواع ورزش های آبی و ساحلی مد نظر قرار داده شده است.

اگر افرادی از دل ورزش قهرمانی جرأت حضور در سمت های بزرگ را به خود دادند به به خاطر حضور امیر رضا خادم بود
در ادامه ابراهیم مهربان رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان اظهار داشت: اگر حرکتی در جامعه ورزشی ما شروع شده است و افرادی از دل ورزش قهرمانی این جرأت را به خود دادند که در سمت های بزرگ و مهمی مانند نمایندگی مجلس و سمت هایی در نظارت ورزش و سوراهای اسلامی شهر داشته باشند، به خاطر حضور امیر رضا خادم بود، کسی که برای اولین بار وارد این عرصه شد و این جرأت را در قهرمانان کشور به وجود آورد.
مهربان افزود: از اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان تشکر ویژه ای دارم که در برگزاری این مسابقات بنده و شهرداری را یاری نمودند، همچنین از نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، اداره ورزش و جوانان لاهیجان و هیأت ورزش های همگانی نیز به جهت همیاری در اجرای این مسابقات تقدیر می نمایم.

وی گفت: یکی از وظایف مهم تیم مدیریت شهری پرداختن به مسایل فرهنگی است که ورزش به عنوان یکی از زیر مجموعه های مهم فرهنگ مورد توجه است و وظیفه ما در تیم مدیریت شهری فراهم نمودن امکانات و زیر ساخت های مناسب آن است.
ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی تصریح کرد: چنین اتفاقاتی نشان می دهد که ورزش در حال توسعه پیدا نمودن است و با پیگیری های انجام شده سعی داریم که به زودی چند پروژه ورزشی دیگر را در شهر به اتمام رسانده یا احداث آن را آغاز نماییم.

ندیمی افزود: کار نمایندگی این است که خواسته های شما را از جهت زیر ساخت و رویداد های از این دست مدیریت و تا حصول نتیجه پیگیری کند.
وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مسابقات اظهار داشت: آنچه از ما می ماند، آثار ادبی ، اخلاقی و انقلابی ماست، ما تلاش کردیم که دستمایه ما اعمال ما باشد و افتخار داریم که اولین خانه کشتی در استان با همکاری تیم مدیریت شهری در لاهیجان احداث خواهد شد.

شهر لاهیجان برای بنده یاد آور خاطرات خوبی است/ مهربان همواره در اخلاق، منش والا و عطوفت در جامعه ورزشی زبانزد بودند

امیر رضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان نیز در سخنانی اظهار داشت: شهر لاهیجان برای بنده یاد آور خاطرات خوبی است چرا که در سی سال پیش در این شهر اولین عنوان خود را در رده سنی نونهالان کسب نمودم و در سالنی که با پیگیری های نماینده مردم در مجلس اتفاقات خوبی در آن در حال وقوع است، برگزار شده بود.
خادم ضمن تقدیر از اهتمامی که تیم مدیریت شهری نسبت به امر ورزش دارند، گفت: اعتمادی که شما به این عزیزان نمودید و مدیریت شهری با در اختیار آنان قرار دادید موجب چنین رخدادهای با ارزشی در شهر شده است.
این مسئول با اشاره به ابراهیم مهربان رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان اذعان داشت: ایشان همواره در اخلاق، منش والا و عطوفت در جامعه ورزشی زبانزد بودند و یکی از ارزشمند ترین قهرمانان کشور بودند که امروز خوشحالیم که در جای دیگری به مردم و به کشور خدمت می نمایند.
وی گفت: ما در اداره ورزش و جوانان بر این باوریم که ورزش باید به سمت مردمی شدن پیش برود و به شهرداری ها و شوراهای شهر که بخشی از آن هستند سپرده شود.
خادم در پایان سخنان خود لاهیجان را یکی از پیشتازان کشور در عرصه ورزش خواند و اظهار داشت: امیدوارم که این حرکت خوب در لاهیجان الگویی برای شهرها و شهرستان های سراسر کشور باشد.
گفتنی است دومین دوره مسابقات ورزشی محلات لاهیجان از ۲۴ اردیبهشت ماه و به مدت یک هفته آغاز و با حضور ۱۳۷۰ ورزشکار که از ۲۳ محله در این دوره شرکت نموده اند، در ۱۹ رشته ورزشی با یکدیگر به مدت یک هفته به رقابت می پردازند.

Share