جعفرزاده ایمن آبادی:

خانه احزاب بدور از شائبه احیا شود/قوه مجریه باید نقشی نظارتی برعهده گیرد نه هدایتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به لزوم بازگشایی خانه احزاب به دولت توصیه کرد ضمن همت در احیای این خانه، نقش مداخله گر نداشته باشد بلکه تنها بازوی کمکی احزاب باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به لزوم بازگشایی خانه احزاب به دولت توصیه کرد ضمن همت در احیای این خانه، نقش مداخله گر نداشته باشد بلکه تنها بازوی کمکی احزاب باشد.۲۰۱۵۰۲۰۱۱۵۳۸۴۲_jafarzade-865غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند منکر لزوم وجود خانه احزاب شود، گفت: کشور نیاز به فعالیت احزاب و جایی که آنها دور هم جمع شوند و در چارچوب قانون اساسی کار کنند، دارند.

دقت در زمان بازگشایی خانه احزاب

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  با وجود اینکه کشور نیاز به محرکی برای فعال شدن احزاب دارد، اما بازگشایی خانه احزاب در سالی که دو انتخابات مهم یعنی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را پیش روی دارد، درست نیست.

وی در این باره توضیح داد: با بازگشایی خانه احزاب در سال جاری، این شائبه پیش خواهد آمد که دولت قصد مهندسی در انتخابات را دارد. بر همین اساس بهتر بود در یک سال و نیم گذشته، وزارت کشور همت و تلاش می کرد تا خانه احزاب بازگشایی شود.

خانه احزاب بدور از شائبه احیا شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال امیدوارم که خانه احزاب بدون هیچ مشکل و در چارچوب قانون اساسی احیا شود و به دنبال آن شائبه و دغدغه ای در زمینه دخالت دولت در احزاب شکل نگیرد. اعتقاد دارم  در انتخاب زمان بازگشایی خانه دقت لازم صورت نگرفته است.

جعفرزاده با اشاره به این مسئله که مشکل اصلی عدم احیای خانه احزاب اختلاف نظر بین گروه های سیاسی است، عنوان کرد: خانه احزاب محل تضارب آرا است، بنابراین این خانه بادی با حضور تمام گروه های سیاسی شکل بگیرد و بتواند یکدیگر را تحمل و به نظرات هم احترام بگذارند. خانه احزاب مانند نظام بین المللی است که باید حسن همجواری و احترام به افکار مخالف در اولویت قرار گیرد.

خانه ای برای همه

این نماینده مجلس تاکید کرد: قرار نیست در خانه احزاب گروهی تقویت و گروه دیگری تضعیف شود. بلکه این خانه محلی است برای تبادل افکار در چارچوب قانون اساسی است.

وی اعتقاد دارد اینکه گروه های مختلف سیاسی نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند به نوع نگاه فرهنگی بر می گردد.

جعفرزاده ایمن آبادی توضیح داد: این ایراد به تربیت ایرانی ها بر می گردد. ما به سختی می توانیم یکدیگر را بپذیرم و به قول آقای ناطق نوری، بسیاری از ما قاعده بازی را بلد نیستیم.

نقش دولت در بازگشایی خانه احزاب

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: دولت و وزارت کشور نقش مهمی در احیای خانه احزاب دارد. قوه مجریه در این زمینه باید نقشی نظارتی بر عهده گیرد نه هدایتی. انتظار داریم وزارت کشور با نگاه کمکی به بازگشایی خانه احزاب ورود کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه بازگشایی خانه احزاب به انتخابات کمک می کند، تاکیدکرد: اگر احزاب در ایران شکل بگیرد و فعال شوند به راحتی می توانیم انتخابات استانی مجلس را برگزار کنیم. در حال حاضر نبود احزاب فعال دغدغه مجلس در برپایی انتخابات استانی است./خانه ملت

Share