برجی در همایش پاسداشت روز زمین پاک خبرداد:

تلاش محیط زیست برای ثبت جنگل‌های هیرکانی شمال کشور به عنوان میراث جهانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برجی تاکید کرد: سازمان محیط زیست با رایزنی که با یونسکو انجام داد در تلاش است جنگل‌های هیرکانی شمال کشور را به عنوان میراث جهانی ثبت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا برجی بعد از ظهر امروز در همایش پاسداشت روز زمین پاک در پارک جنگلی سراوان، اظهار داشت: برای حل مشکلات پسماند استان باید همه مسئولان تمام تلاش خود را بکار گیرند و تنها ذهن خود را بر روی مسائل اداری نگذارند و باید در این رابطه هر چه می‌توانیم انجام دهیم.

۲۰۱۵۰۴۲۱۱۱۰۳۲۰_borji-62وی با اشاره به درختان بلوط و گونه انجیل در پارک سراوان، افزود: این گونه بومی گیلان است و در هیچ جای دنیا این گونه وجود ندارد.

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: همه جنگل‌های مشابه این جنگل‌ها در دوره سوم یخبندان از بین رفت و تنها جنگل‌های باقی مانده همین جنگل‌ها است و به عنوان فسیل زنده و میراث طبیعی زنده محسوب می‌شوند.

برجی تاکید کرد: سازمان محیط زیست با رایزنی که با یونسکو انجام داد در تلاش است جنگل‌های هیرکانی شمال کشور را به عنوان میراث جهانی ثبت کند.

در این مراسم عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش‌های مسئولان استانی در راستای حل مشکلات پسماند استان گفت: رسانه‌ها در زمینه حفاظت از محیط زیست و فرهنگ‌سازی در جامعه بسیار موثرند.

فاطمه شیرزاد افزود: مباحث فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و در این حوزه در کمیسیون بهداشت و محیط زیست و فرهنگی شورا برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.
/تسنیم

Share