در پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی پنج کشور حاشیه دریای خزر

تفاهم‌نامه رونق تجاری‌سازی وزارت علوم و اتاق بازرگانی ایران منعقد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: تفاهم‌نامه رونق‌تجاری‌سازی وزارت علوم و اتاق بازرگانی ایران با حضور تجار کشورهای حاشیه خزر منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: تفاهم‌نامه رونق‌تجاری‌سازی وزارت علوم و اتاق بازرگانی ایران با حضور تجار کشورهای حاشیه خزر منعقد شد. photo_2015-04-30_13-16-08

وحید  احمدی اظهار داشت: در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی پنج کشور حاشیه دریای خزر تفاهم‌نامه وزارت علوم و اتاق بازرگانی ایران با حضور تجار کشورهای حاشیه خزر منعقد شد.

وی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌ها برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و رونق تجاری سازی با استفاده از ظرفیت‌های مشترک وزارت علوم و اتاق بازرگانی ایران است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: آنجا که ارتباط و گسترش همکاری بین نهادهای توسعه فناوری و مراکز صنعتی و بازرگانی می تواند در ارتقای کمّی وکیفی و تحقق اهداف توسعه اقتصاد دانش بنیان تأثیرگذار باشد، تفاهم نامه ای تدوین و بین وزارت علوم و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مبادله شد.

احمدی تصریح کرد: این تفاهم‎نامه با تأکید بر تجاری سازی دستاوردهای فناوری محققان و فناوران مراکز دانشگاهی، پژوهشگاه ها و پارک‌های علم و فناوری تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه با نگاه ایجاد شبکه ارتباطی و همکاری پویا بین بخش‌های تولیدی صنعت، معدن وکشاورزی در اتاق بازرگانی و مراکز پژوهشی و فناوری تابعه وزارت علوم، در راستای پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی و فناوری و معرفی یافته های نوین که آماده تجاری‌سازی هستند و نیازمند به سرمایه گذاری دارند به اجرا در می‌آید./تسنیم

 

Share