با حضور مسئولان:

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لاهیجان و افتتاح نمایشگاه کتاب+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان با حضور ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی,محمدپور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان,کاظم کسرایی فرماندار شهرستان لاهیجان , رییس اداره ارشاد و اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه  انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان با حضور ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی,محمدپور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان,کاظم کسرایی فرماندار شهرستان لاهیجان , رییس اداره ارشاد و اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.

محمدپور در این جلسه وضعیت مطلوب شاخصهای سرانه مطالعه استان گیلان را نتیجه همدلی میان متولیان فرهنگی و سایر دستگاهها دانست و با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه اظهار داشت:اگر می خواهیم ایرانی آباد داشته باشیم باید جامعه ای کتابخوان داشته باشیم.

وی در ادامه کمبود فضای مطالعاتی در استان نسبت به سایر استانهای کشور را از مهمترین معضلات پیش روی کتابخانه های عمومی استان برشمرد و بر لزوم احداث و ایجاد کتابخانه های عمومی برای ایجاد بستر مناسب برای علاقمندان به مطالعه تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این جلسه به تبدیل لاهیجان به شهر کتاب گیلان به شرط تامین فضای مطالعه مناسب و تهیه زیرساخت ها تاکید کرد و افزود:نقش شهرداری ها در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم است.

گفتنی است بعد از این نشست نمایشگاه نویسندگان و ناشران شهرستان لاهیجان با حدود ۳۵۰ عنوان کتاب در اداره ارشاد این شهر افتتاح گردید.برای آشنایی جوانان با نویسندگان و صاحبان قلم و اندیشه شهرستان لاهیجان بیش از ۲۰۰ نفر از نویسندگان و صاحبان آثار که زادگاه آنان شهرستان لاهیجان است کتاب‌های چاپ‌شده خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.


Share