در بازدید مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه ای از املش عنوان شد:

اصلاح سیستم آبیاری باغات فندق و حمایت از تولید چای داخلی

مدیرکل جهادکشاورزی گیلان در املش گفت : شبکه داخلی مزارع و لاینیگ، بتونه کردن انهار و سیستم تحت فشار ۳۵۰هکتار از باغات فندوق شهرستان در سال جاری اجرایی خواهد شد که ۸۵ درصد از طرف دولت و ۱۵درصد با مشارکت مردم صورت می گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرضا شعبانژاد و سیف اله آقا بیگی که صبح امروز به شهرستان املش آمده بودند در خصوص اقداماتی که در شهرستان املش قرا است صورت گیرد توضیحاتی ارائه کردند.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان در خصوص اصلاح سیستم آبیاری مزارع گفت: شبکه داخلی مزارع و لاینیگ و بتونه کردن انهار و همچنین سیستم آبیاری تحت فشار ۳۵۰ هکتار از باغات فندوق در سال جاری اجرایی خواهد شد.
علیرضا شعبانژاد در ادامه افزود: برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که متقاضیان جهت دریافت و نام نویسی بایIMG_۲۰۱۵۰۵۰۶_۱۴۲۷۲۳د به جهادکشاورزی شهرستان خود مراجعه نمایند.
شعبان نژاد کارمزد این تسهیلات را ۱۵ درصد بیان داشت و از بازپرداخت ۵ ساله آن خبر داد.

مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۱۳درصدی نشاء برنج در استان صورت گرفته است ، گفت: ۹درصد زمین های کشاورزی تاکنون خزانه گیری شده اند و همچنین ۱۵۴ هزار تن کود شیمیایی برای استان گیلان اختصاص یافته است.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان هم با بیان این که ۳۵۰میلیارد ریال برای سد پلود اختصاص یافته است ، افزود: با پیشرفت مناسب این سد در سال ۹۴ امیدواریم در سال ۹۵ به مرحله آبگیری برسد.
وی اضافه کرد:این سد علاوه بر تامین آب شرب شهرستان های رودسر و املش و بخشی از شهرستان لنگرود می تواند در تامین آب کشاورزی منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی در ادامه گفت: ۹۰درصد آب بندان های استان آب گیری شده اند و با گذشت ۶ روز از رهاسازی آب سد سفید رود و با همکاری کشاورزان امیدواریم سال زراعی خوبی در پیش رو داشته باشیم.
در پایان فرماندار املش در جریان بازدید از کارخانه جات چایسازی املش و رانکوه گفت: سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از تولیدات کیفی چای داخلی است لذا چایکاران باید روی تولیدات کیفی محصولات خود بیشتر تلاش نمایند.
جعفری افزود: با انگیزه مناسبی که در کشاورزان چایکار ایجاد شده و حمایتی که دولت از کشت این محصول کرده است، کشاورزان با روحیه امید و نشاط مشغول جمع آوری و برداشت محصول خود هستند.
IMG_۲۰۱۵۰۵۰۶_۱۱۱۶۲۳ IMG_۲۰۱۵۰۵۰۶_۱۳۲۷۲۱ IMG_۲۰۱۵۰۵۰۶_۱۴۳۴۱۸

Share