نمودار انتخاباتی اصلاح‌طلبان/العبادی:حضور آشکار سلیمانی در نبردها«فکر بدی» بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بانک جهانی در گزارشی تفصیلی از اقتصاد ایران با اشاره به خروج سالانه ۱۵۰ هزار تحصیل کرده از ایران در جستجوی کار، بیکاری را مشکل اصلی دولت ایران دانسته است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

تاباک نوشت:

گوشه-کنارure3

وزیری که اگر استیضاح شود حتما می‌افتد!

محمد سلیمانی وزیر سابق ارتباطات که اکنون نماینده مجلس است، در حاشیه کارت زرد مجلس به واعظی گفته: نمی دانستم موقعیت واعظی تا این حد متزلزل است. اگر استیضاحش اعلام وصول بشود و به صحن بیاد ۱۰۰% از وزارت خواهد افتاد، مگر اینکه تا آن موقع چند کار بزرگ انجام داده باشد.

فرار سالانه ۱۵۰ هزار مغز از ایران

بانک جهانی در گزارشی تفصیلی از اقتصاد ایران با اشاره به خروج سالانه ۱۵۰ هزار تحصیل کرده از ایران در جستجوی کار، بیکاری را مشکل اصلی دولت ایران دانسته و رشد اقتصادی ۰.۶ و تورم ۱۷.۳ درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده است.

نخست‌وزیر عراق: حضور آشکار سلیمانی در نبردها «فکر بدی» بود

حیدر عبادی طی سخنرانی در «مرکز مطالعات امور بین‌المللی و راهبردی» در واشینگتن آمریکا گفته از کمک ایران برای مقابله با داعش در عراق استقبال کرده، اما حضور آشکار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در میدان‌های نبرد در آن کشور «فکر بدی» بوده است.

بنا به ادعای العبادی «ایرانی‌ها گفته‌اند این تبلیغات کار آنها نیست -کسی دیگری کرده است. من هنوز نمی‌دانم چه کسی، ولی کس دیگری است».

حمایت یک موسسه خاص از ۶۵ درصد فیلم‌های عمار

احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان هنری اوج که با انتشار پوسترهای «صداقت آمریکایی» در تهران خبرساز شد در پنجمین پاتوق‌ اصحاب هنر و رسانه‌ خراسان رضوی در مشهد مقدس گفته: ما به‌جای ستاد جنگ‌های نامنظم در فکر انجام فتح‌المبین‌ها و بیت‌المقدس‌ها در عرصه فرهنگ بوده و هستیم که طیف گسترده‌تری از فعالان را درگیر کند و شاید شبکه افق یک نمونه از آن است. همچنین ۶۵درصد از آثار جشنواره عمار توسط این سازمان پشتیبانی شده است.

نمودار انتخاباتی اصلاح‌طلبان

پارس‌نیوز، خبر روزنامه اعتماد در باره ساختار مورد نظر اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آینده را به صورت نمودار زیر خلاصه کرده است. شورای راهبردی انتخابات اصلاحات به ریاست سید عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات تشکیل شده است و اعضای آن عبارتند از حسین مرعشی، مرتضی حاجی، آذر منصوری، علی صوفی، عبدالله ناصری و یک عضو نزدیک به اعتماد ملی از شورای مشورتی و محسن رهامی، احمد حکیمی‌پور و حسین کمالی.
۴۹۱۱۳۵_۷۱۹

جریمه را بر اساس مدل خودرو دریافت کنید!

سایت متعلق به احمد توکلی پیشنهاد داده جریمه رانندگی برای بازدارندگی بیشتر هدفمند شود. این سایت در بخشی از پیشنهاد مفصلش در این زمینه آورده است: فرض کنید یک نفر با یک پراید و یک نفر با یک پرادو و یک نفر با یک لامبورگینی به یک چهارراه دارای چراغ قرمز رسیده‌اند. در حال حاضر جریمه عبور از چراغ قرمز ۱۰۰ هزار تومان است. پُر واضح است که تأثیر بازدارندگی این جریمه در اراده رانندگان هر سه اتومبیل، برای عدم عبور از چراغ قرمز متفاوت است. اگر قیمت پراید را ۲۰ میلیون و پرادو را ۲۰۰ میلیون و لامبورگینی را ۲ میلیارد تومان فرض کنیم، نسبت جریمه به قیمت پراید می‌شود ۰۰۵/۰ و پرادو ۰۰۰۵/۰ و لامبورگینی ۰۰۰۰۵/۰ خواهد بود؛ به عبارت دیگر، با این شیوه جریمه گذاری، انگیزه‌های عبور این سه اتومبیل از چراغ قرمز، با هم فرق خواهند کرد. راه حل چیست؟

 به نظر من یک پیشنهاد می‌تواند این باشد که دولت به کمک نیروی انتظامی، لایحه‌ای به مجلس ارائه کند که در آن قانون جرائم رانندگی را بر اساس قیمت خودروی متخلف، بازنگری و نسبت بندی کند؛ یعنی بر اساس قیمت اعلام شده شورای رقابت برای خودروهای سواری، جریمه‌های تخلفات آن‌ها نسبت بندی گردد. به طور مثال اگر جریمه عبور از چراغ قرمز، ۰۰۵/۰ قیمت خودرو تعیین گردد، در این صورت، پراید باید ۱۰۰ هزار تومان جریمه شود، پرادو ۱ میلیون تومان و لامبورگینی ۱۰ میلیون تومان. در این صورت آیا واقعاً هیچ راننده پرادویی جسارت سرعت غیر مجاز را دارد؟ آیا واقعاً هیچ راننده لامبورگینی جسارت عبور از مسیر خط امدادی پل شهید صدر را دارد؟ مطمئناً خیر. همانطور که راننده پراید در حال حاضر چنین جسارتی را ندارد. هرکه بامش بیش هست، برف، بیشتر بایدش!

دعواهای سیاسی به پاسپورت ایرانی کشیده شد

 یک سایت اصلاح طلب گزارش روزنامه “واشنگتن پست” درباره رتبه‌بندی تازه انجام شده از سوی شرکت مشاوره مالی “آرتون کپیتال” را منتشر کرد و مدعی شد ادعای مخالفان دولت درباره کاهش اعتبار پاسورت ایرانی صحت ندارد. در این گزارش اعتبار پاسپورت ایرانی در میان تمام کشورهای جهان رتبه هفتادم را در سال جاری میلادی کسب کرده است و برای سفر ایرانیان به ۴۷ کشور جهان نیازی به ارائه پاسپورت از سوی مسافران ایرانی نیست. در این شاخص تازه همچنین پاسپورت‌های امریکایی و بریتانیایی در صدر جدول شاخص پراعتبارترین پاسپورت‌های جهان قرار دارند و با آن‌ها می‌توان به ۱۴۷ کشور دنیا آزادانه سفر کرد. کشورهای فرانسه، کره جنوبی و آلمان در گروه دوم، ایتالیا و سوئد در گروه سوم و دانمارک، سنگاپور، فنلاند، ژاپن و لوگزامبورگ و هلند در گروه چهارم پراعتبارترین پاسپورت‌های جهان قرار دارند. شاخص رتبه‌سنجی “هنلی اند پارتنر” در سال ۲۰۱۲ میلادی نشان می‌دهد که ایران از نظر شاخص رتبه‌بندی اعتبار و میزان محدودیت سفرها در رتبه نود و ششم جهانی قرار داشته است و در مقابل کشورهایی چون نپال و پاکستان کمترین امتیازها (۳۷) را به خود اختصاص داده بود. در این شاخص سه کشور مهم اسکاندیناوی (دانمارک، سوئد و فنلاند) در صدر جدول کشورهای با اعتبار بالای پاسپورت و آزادی از نظر سفر بدون پاسپورت قرار داشته‌اند

ظریف در میان ۱۰۰ چهره تاثیر گذار جهان

 مجله آمریکایی تایم نام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در میان ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار سال ۲۰۱۴ قرار داده است.نام ظریف در بخش رهبران این فهرست در کنار افرادی مانند باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا، نارندرا مودی نخست وزیر هند و حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیده می شود.مجله تایم همه ساله ۱۰۰ شخصیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برجسته جهان را انتخاب و معرفی می کند.

 تجمع اعتراض به سگ کشی در شیراز

 شماری از اعضای انجمن های حمایت از حیوانات ، دوستداران محیط زیست و افرادی که به موضوع سگ کشی در شیراز که اخیرا فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده اعتراض داشتند روز پنجشنبه مقابل اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اجتماع کردند.این افراد با در دست داشتن نوشته هایی بر لزوم شناسایی و مجازات کسانی که فعل موسوم به سگ کشی با اسید در شیراز را انجام داده اند شدند و بیان داشتند که پخش این فیلم در شبکه های مجازی و رسانه های بیگانه حیثیت و شان شهرمان را مخدوش کرده است.

Share