آیت‌الله جوادی‌آملی:متولی سرزمین وحی باید مردان با تقوا باشند، نه آل سعود

نجات مکه و مدینه از دست آل سعود وظیفه آحاد مردم و جهاد اکبر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: متولی سرزمین وحی باید مردان با تقوا باشند، نه آل سعود. اینها کسانی هستند که اجداد آنان کعبه را بتخانه و آنجا را شرابخانه کرده بودند و کلیدداری کعبه را در مجلس قمار با چند مشک شراب باختند و تولیت آن را با چند مشک شراب معامله کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: امروز نجات حرمین شریفین از اسارت آل سعود جهاد اکبر است.۸۲۷۵۵۲_۳۴۳

این مفسر قرآن در درس تفسیر در مسجد اعظم در سخنانی با اشاره به وقایع اخیر عربستان گفت: آن سالی که حادثه تلخ زائران ایرانی در حرمین شریفین اتفاق افتاد، عده‌ای مقالاتی نوشتند که مکه و مدینه باید در اختیار چه کسی باشد؟ و چه کسی باید متولی آن باشد.

 وی ادامه داد: متولی سرزمین وحی باید مردان با تقوا باشند، نه آل سعود. اینها کسانی هستند که اجداد آنان کعبه را بتخانه و آنجا را شرابخانه کرده بودند و کلیدداری کعبه را در مجلس قمار با چند مشک شراب باختند و تولیت آن را با چند مشک شراب معامله کردند.

 این مفسر قرآن با بیان این‌که «نجات مکه و مدینه از دست آل سعود وظیفه آحاد مردم است» بیان کرد: به فکر دولت‌ها نباید بود؛ خود ملل اسلامی اگر به این فکر باشند که حرمین را از شر آل سعود نجات دهند، این جهاد اکبر است.

 وی افزود: بارها عرض شد که اینها اگر بخواهند غدیر را خاموش کنند و سقیفه را جای آن بنشانند، فرهنگ یک ملت را به اسارت می‌برند و وقتی فکر ملتی به غارت رفت، تسلیم می‌شود چون دلیلی برای قیام ندارد.

 این مرجع تقلید عنوان کرد: امام علی(ع) فرمود ممکن نبود مرا برای بیعت سقیفه ببرند، مگر اینکه اول فرهنگ و عقیده و ایده ملت را به اسارت برده و به بند کشیدند و این دینی که اسیر شد، قدرت تحریک ندارد و سرنوشت سقیفه به دنبال آن رقم می‌خورد.

 وی ادامه داد: در دوره خلفا هم قرائت قرآن بود و هم مسجد و منبر، ولی کار به جایی رسید که قرآن ناطق را در ردیف یک قاری قرار دادند و سنت هم بیش از یک قرن نقل آن ممنوع و بعد هم با دسیسه‌سازی آزاد شد و عقل را هم به بهانه عدم درک حسن و قبح از کار انداختند. آن وقت می‌خواهید غدیر خودش را با آن جلال و شکوه نشان دهد؟

 وی تاکید کرد: اگر اندیشه و عقل به غارت برود وضعیت امروز آل سعود می‌شود؛ جهان اسلام باید عقل و قرآن و روایات را نجات دهند و آزاد کنند و همچنین حرمین را که در اسارت آل سعود است و ان‌شاءالله از این اسارت به امید فرج حضرت ولی عصر(عج) درآید./ایسنا

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،
Share