اظهارات ندیمی در مورد جلسه غیر علنی امروز مجلس:

مسئولان در کلیات توافق دارند/بیانیه‌ لوزان و مفاد آن، مورد تایید نظام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بیان کرد: اطمینان لازم برای نمایندگان ایجاد شد که عمل صورت‌گرفته در مذاکرات، عاقلانه و بر اساس ضرورت و تفاهم ملی بوده و هرگز یک اقدام مستقل و بدون هماهنگی نبوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابوذر ندیمی درباره جلسه غیرعلنی امروز (سه شنبه، ۱۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی که با حضور محمدجواد ظریف و علی‌اکبر صالحی به منظور توضیح پیرامون بیانیه لوزان برگزار شده بود، گفت: امهات جلسه این بود که اگرچه تصمیماتی گرفته شده ولی قرارداد نهایی قابل نقد است و این انتقادات باید به نحوی مدیریت شود که اساس مذاکره تحت تاثیر قرار نگیرد.

nadimi7808607وی افزود: توضیحات فنی درباره شرایط امروز اداره مجموعه‌ها ارائه شد و نگرانی‌هایی که از باب احتمال تعطیلی برخی مراکز یا ایجاد موانع در حوزه توسعه وجود داشت، رفع شد.

هرآنچه سران و مسئولان نظام تصمیم بگیرند، در مذاکرات پیگیری می‌شود

ندیمی با اشاره به اینکه توضیحات صالحی و ظریف بسیاری از ابهاماتی را که در کمیسیون امنیت یا در مجامع و محافل بود، رفع کرد ، ادامه داد: چنین مطرح شد که اصل قضیه آن است که این مذاکرات خود را تابع سیاست‌های حاکم بر جمهوری اسلامی می‌داند و هرآنچه سران و مسئولان نظام تصمیم بگیرند، در مذاکرات پیگیری می‌شود و به هیچ وجه جز شأن مذاکره برای آن تعریف نشده است.

وی تصریح کرد: همچنین تاکید شد کثیری از مباحث وجود دارد که باید در مباحث مربوط به حوزه مصلحت نظام، به نحوی مطرح و مدیرت شود که موجب سوء استفاده بیرونی قرار نگیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بیان کرد: اطمینان لازم برای نمایندگان ایجاد شد که عمل صورت‌گرفته در مذاکرات، عاقلانه و بر اساس ضرورت و تفاهم ملی بوده و هرگز یک اقدام مستقل و بدون هماهنگی نبوده است.

ندیمی تایید این اظهارات را جلسات برگزارشده با مسئولان عالی‌رتبه نظام دانست و در ادامه توضیح داد: بیانیه‌ای که در لوزان صورت گرفته و مفاد آن، مورد تایید نظام است؛ مجموعا مسئولان در کلیات توافق دارند و برخی جزئیات، نوع نظارت‌ها و عملکرد نیز طبیعی است که آن نیز مدیریت خواهد شد.

نماینده‌ها در میان صحبتهای ظریف و صالحی، بلند می‌شدند و سوال خود را مطرح می‌کردند

این نماینده مجلس با بیان اینکه جلسه غیرعلنی بدون حاشیه قابل اعتنایی برگزار شد، توضیح داد: نماینده‌های مخالف با بیانیه لوزان، انتقادات خود را به صورت برخی جملات محدود مطرح می‌کردند و البته این مسئله با مدیریت دکتر لاریجانی و آقای ابوترابی به یک وضعیت حاد منجر نشد بلکه صرفا بیان سوالات و برخی عناوین بود.

جلسه دیگری برای مفاهمه بیشتر برگزار خواهد شد

وی گفت: برخی از نماینده‌ها در میان صحبتهای ظریف و صالحی، بلند می‌شدند، سوال خود را مطرح می‌کردند و خواستار آن میشدند تا در مورد موضوعی توضیح داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از پیشنهاد دکتر لاریجانی برای برگزاری جلسه دیگری برای مفاهمه بیشتر خبر داد و افزود: در مجموع امهات مسائل حل شد و با جلسه دیگری که تعریف شده نیز تفاهم بیشتری ایجاد خواهد شد.

به گفته ندیمی، در این جلسه غیرعلنی علاوه بر صالحی و ظریف، جمعی از مسئولان انرژی اتمی و وزارت خارجه نیز حضور داشتند./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share