نوبخت در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان

ستادی ویژه در استانداری ها برای بروز کردن اعتبارات تخصیص یافته ملی تاسیس شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدباقر نوبخت در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، خیلی کم قول می دهد ولی همان قول ها و وعده های داده شده خود را نیز عملی و اجرایی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان که با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد،افزود: برخی از اعتبارات تخصیص داده شده به استان ها، یا در خزانه مانده و رسوب کرده یا مسوولان از آن خبر ندارند به همین منظور، ستادی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شده که روزانه این تعهدات را دنبال می کند.

photo_2015-04-16_19-45-53وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، خیلی کم قول می دهد ولی همان قول ها و وعده های داده شده خود را نیز عملی و اجرایی می کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در همین راستا خواستار تشکیل ستادی ویژه در استانداری ها برای بروز کردن اعتبارات تخصیص یافته ملی شد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود، به سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به گیلان اشاره و اضافه کرد:دکتر روحانی در این سفر ، با پرداخت سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در کنار اعتبارات عمرانی به گیلان، موافقت کرده اند که بخشی از آن؛ از اعتبارات دولتی به عنوان تسهیلات و بخشی نیز در قالب تسهیلات ارزان قیمت از سوی نهادهای پولی کشور و صندوق های سرمایه گذاری پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بخشی از این ارقام، توسط بانک ها و بمنظور سرمایه در گردش استان بویژه در بخش هایی همچون کشاورزی ، صنعت و خدمات که نیازمند هستند، پرداخت می شود.

به گفته نوبخت؛ مقدماتی در شورای پول و اعتبار کشور اندیشیده شده که بر اساس آن، نرخ تسهیلات بانکی در سال جاری کاهش خواهد یافت.

سخنگوی دولت سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به گیلان را نقطه شروعی برای تجهیز منابع در گیلان و سرآغاز شتاب در توسعه استان عنوان کرد.

در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان ، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهوری و نیز مدیران و مسوولان اقتصادی استان نیز حضور داشتند./ایرنا

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share