تاکید بر تکریم فقرا و شناسایی دقیق نیازمندان:

دیدار صمیمانه دو تن از نمایندگان مردم رشت با سرپرست جدید کمیته امداد گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده ایمن آبادی و حسن تامینی با حضور در اداره کل کمیته امداد امام خمینی گیلان با علیرضا محمدی سرپرست جدید کمیته امداد دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت های این نهاد قرار گرفتند .

DSC_0779 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل کمیته امداد امام خمینی گیلان با علیرضا محمدی سرپرست جدید کمیته امداد دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت هاو اقدامات یکساله اخیر این نهاد قرار گرفت .
نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت :کمیته امداد یک سازمان مقبول با کارنامه درخشان است که هم مبنای اعتقادی مستحکم برخواسته از اندیشه های امام راحل دارد وهم نقش آفرین در مدیریت تجمیع منابع و امکانات به نفع فقرا و نیازمندان است و ما که به عنوان خادمین ملت در مجلس هستیم خیالمان راحت است که به برکت نظام اسلامی در این کشور فقرا از جایگاه و منزلت و احترام و تکریم برخوردارند .
جعفرزاده با اشاره به اینکه کمیته امداد درحوزه اشتغال و تخصیص منابع و صرف هزینه همواره درست عمل نموده است افزود :کمیته امداد سازمانی است که باید هرچه در توان داریم به آن کمک کنیم تا بتواند در ماموریت های خود بیش از این موفق عمل نماید .
ایشان با قدردانی از تلاشها و زحمات حسین علی محمدی مدیرکل اسبق این نهاد ،جوان بودن ، علمی و به روز بودن و داشتن تجارب مفید مدیریتی در بدنه و بخشهای اجرایی این نهاد را از ویژگیهای بارز سرپرست جدیدکمیته امداد دانست و افزود : من معتقدم که انتخاب یک مدیر جوان از خود این مجموعه با ویژگیهای ایشان می تواند فصل جدیدی از همدلی را در سالی که به فرمایش مقام عظمای ولایت سال دولت و ملت ،همدلی و همزبانی است دراین نهاد رقم بزند .
علیرضا محمدی سرپرست کمیته امداد استان گیلان نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار گفت : همه دل مشغولی و دغدغه ی ما این است که مشکلات محرومان به کمترین حد آن تقلیل یابد و توانمند سازی مددجویان اولویت اول امدادگران خواهد بود .
لازم به ذکراست که در حاشیه این دیدار زحمتکش معاون اداری و مالی این نهاد گزارشی از تعداد نیروی انسانی شاغل در امداد استان و طبقه بندی مشاغل (سخت و زیانبار ) را به سمع و نظر نماینده مردم رشت رساند .

حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با حضوردر اداره کل کمیته امداد با علیرضا محمدی سرپرست جدید این نهاد دیدار و گفتگو کرد .
DSC_0820در این دیدار که قائم مقام و جمعی از معاونین و روسای این نهاد نیز حضور داشتند نماینده مردم رشت گفت : شاخص اقدامات و عملکرد کمیته امداد مبین این است که شناسایی دقیق نیازمندان دراین نهاد با درصد خطای اندک اتفاق می افتد و ما انصافا از کار کمیته امداد هم در سطح کلان وهم در مجموع مدیریتی استان راضی هستیم
حسن تامینی با اشاره به سیر صعودی کسب و کار و اشتغال در کمیته امداد گفت : رویکرد اشتغال در کمیته امداد سیر صعودی دارد و اشتغال نیرو محرک کنترل و کاهش فقردر جامعه است .
وی اضافه نمود : ما نمایندگان و خادمین مردم در مجلس شورای اسلامی و شما امدادگران درد مشترک داریم واگر امروز فقری متوجه شهروند نظام اسلامی باشد همه در قبال آن مسئولیت داریم و باید هرچه در توان داریم برای کاهش فقر به کاربندیم .
ایشان با تاکید براین نکته که ما می دانیم مکانیزمهای تولید فقر در استان چیست بروز برخی از عوامل قهری و طبیعی فقر را امری ناگزیز دانست اما تاکید کرد که برای خیلی از پدیده های غیرطبیعی که بعضا ریشه اقتصادی و اجتماعی دارند می توان برنامه ریزی ومدیریت کرد که توسعه فضای کسب و کار و اشتغال ازجمله آن است .
علیرضا محمدی سرپرست کمیته امداد گیلان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار به نرخ سنی جمعیت استان اشاره کرد و گفت : همانطور که می دانیم استان گیلان براساس آمار پیرترین استان کشور است از اینرو با خیل کثیری از مددجویان بالای شصت سال سن مواجه هستیم که براساس قانون در صورت دارا بودن شرایط تعریف شده می باید مشمول طرح شهید رجایی باشند واین از دلائل مهم افزایش شاخص آمار مددجویی استان است .

Share