همزمان با سفر هیئت دولت به گیلان

آیت‌الله قربانی: کتاب «عوامل همکاری مردم و حکومت»در گیلان رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: همزمان با سفر هیئت دولت به این استان کتاب «عوامل همکاری و اعتماد بین مردم و حکومت از دیدگاه نهج‌البلاغه» رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی با اشاره به سفر هیئت دولت به گیلان اظهار داشت: دولت و ملت، همدلی و هم زبانی که شعار مقام معظم رهبری برای امسال است با تکیه بر توان داخلی محقق می‌شود.

۱۳۹۴۰۱۱۸۱۳۱۸۰۳۱۶۲۵۰۵۶۴۱۳ وی با بیان دولت و ملت نسبت به هم حقوقی دارند، افزود: اسلام دین اتحاد، اخوت و برادری است و در نهج‌البلاغه که اثر ماندگار امیرالمومنین علی(ع) است، نکات بسیار مهم و کلیدی در رابطه بین مردم و دولت منتشر شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رساله ” عوامل همکاری و اعتماد بین مردم و حکومت از دیدگاه نهج‌البلاغه” را در سال ۵۸ تألیف و توسط وزارت ارشاد به چاپ رساندیم، گفت: ویرایش جدید این کتاب به مناسبت سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی منتشر شده است که همزمان با سفر هیئت دولت به گیلان رونمایی می‌شود.

آیت‌الله قربانی تصریح کرد: ویرایش جدید کتاب” عوامل همکاری و اعتماد بین مردم و حکومت از دیدگاه نهج‌البلاغه” دارای نکات کلیدی در ارتباط با راهکارهای همدلی و هم زبانی دولت و ملت است.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب رابطه حکومت با مردم و وظیفه مردم در برابر حکومت اسلامی از دیدگاه امیرالمومنین علی(ع) بررسی، تبیین، تدوین و منتشر شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حسن تدبیر و نیکو اداره کردن امور، رنج خود و راحت دیگران طلبیدن، صداقت و پیشگامی در عمل و تقسیم مسئولیت‌ها بر اساس لیقات، برابری و عدم تبییض را از بخش‌های مهم این کتاب عنوان کرد.

آیت‌الله قربانی اظهار داشت: پذیرش مسئولیت‌ها تنها بر اساس تکلیف الهی، رابطه حکومت و دولت بامردم، حضور فعال مردم در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و و.ظیفه مردم در برابر حکومت اسلامی از دیگر بخش‌های کتاب «عوامل همکاری و اعتماد بین مردم و حکومت از دیدگاه نهج‌البلاغه» است./تسنیم

Share