رييس كارگروه تخصصي انتخاب روز رشت خبرداد:

۱۲ دی ماه به عنوان «روز رشت»در تاریخ ثبت شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت و رییس کارگروه تخصصی انتخاب روز رشت از ثبت روزی مشخص در تاریخ شهر رشت خبر داد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت و رییس کارگروه تخصصی انتخاب روز رشت از ثبت روزی مشخص در تاریخ شهر رشت خبر داد.
علیرضا حسنی افزود : شهرداری رشت در راستای افزایش بهره وری و توانمندسازی ظرفیت نهادی خود و بررسی کارشناسی تخصصی موضوعات شهری اقدام به تعیین ۱۳و تایید عناوین کارگروه های تخصصی نمود.
وی افزود : یکی از این کارگروه ها که به منظور بهره مندی از پتانسیل نیروهای انسانی ایجاد گردید ، کارگروه تخصصی «انتخاب روز رشت» بود که با هدف هویت بخشی ، احیای سنت های بومی و شناسایی ظرفیت های گردشگری ، تاریخی ، فرهنگی و … با اتکا به توانمندی مفاخر ، صاحب نظران ،متخصصین ، اساتید و دانشگاهیان شروع به فعالیت نمود.
رییس کارگروه تخصصی روز رشت تصریح نمود : اعضای کارگروه تخصصی روز رشت با برگزاری نشست های مختلف با اساتید ، دانشگاهیان ، مفاخر ، نخبگان و انتشار فراخوان عمومی ، دریافت نظرات شهروندان به طرق مختلف و تهیه تقویم مشخص از تمامی مناسبت ها نسبت به انتخاب روزی مناسب برای شهر رشت اقدام نمودند و سرانجام با بررسی های لازم، ۱۲ دی ماه (روزی که رشت در ۴۵۷ سال پیش به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی ،اقتصادی استان گیلان انتخاب گردید) و همچنین از قدمت تاریخی بسیاری برخوردار است را به عنوان روز رشت در نظر گرفتند.
علیرضا حسنی گفت : برای روز و هفته رشت قطعاً برنامه های مختلفی اجرا خواهد گردید که موجبات خرسندی شهروندان و تمامی میهمانان را فراهم می نماید.
حسنی افزود : در پایان جا دارد از اعضای محترم شورای اسلامی ، سرپرست شهرداری ، تمامی مفاخر و صاحب نظرانی که به منظور انتخاب روز رشت زحمات زیادی تقبل نمودند، تشکر و قدردانی نمایم و این مطلب را نیز یادآور شوم که اجرای برنامه های هفته رشت مستلزم همکاری و مشارکت دستگاه های فرهنگی و ادارات مختلف می باشد تا با همراهی مقامات ارشد و اجرایی استان بتوانیم در تقویم رشت ، روز و هفته به یاد ماندنی را برای آیندگان مان ثبت نماییم.

Share