از گوشه و کنار سیاست:

گاف جالب اخبار سیما درباره تکریت/دیوار بتونی مجلس را بیت رهبری هم ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن کامران در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: حضور شرکت «ثامن سازی عرش» در مجلس چه صیغه ای است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

تابناک نوشت:

۴۳ بار کف زدن برای سخنرانی یک ترسو!

گوشهمرور سخنرانی روز گذشته نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره امریکا نشان می‌دهد که حاضران ۴۳ بار برای وی کف زده‌اند. عبدالله شهبازی مورخ ایرانی با مروری بر این سخنرانی نوشته: سخنرانی ۳ مارس ۲۰۱۵ نتانیاهو در کنگره آمریکا از منظری دیگر «تاریخی» است.

نتانیاهو در کنگره حقیر بود و به طرزی چشمگیر ترسو. نتانیاهو به اجبار در کنگره سخنرانی کرد زیرا لغو این سخنرانی برای او و برای دعوت‌کنندگانش ممکن نبود. شرکت‌کنندگان در اجلاس کنگره نمایشی بغایت مبتذل در تجلیل از نتانیاهو اجرا کردند. نتانیاهو نه خطیبی برجسته است نه دولتمردی توانمند. دیروز نتانیاهو در قد و قواره واقعی خود در برابر دیدگان میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان ظاهر شد. کنگره آمریکا نیز. سناتورها و نمایندگانی که برایش هورا می‌کشیدند تنها حقارت خود را در برابر چشمان تیزبین جهانیان به نمایش گذاشتند. نمایش دیروز «اسطوره کنگره» و «دمکراسی آمریکایی» را با سرعتی باورنکردنی «زمینی» کرد، و مجیزگویی‌های مکرر نتانیاهو از اوباما حقارت او را بیش از پیش نمایان ‌ساخت.

تجمع خیابانی برای تعطیل کردن یک روزنامه

گروهی از نیرو‌های حزب‌الله و لباس شخصی‌ با تجمع مقابل ساختمان روزنامه «اعتماد» خواستار برخورد قوه قضائیه با این روزنامه و مسئولان آن شدند. این تجمع روز چهارشنبه (۱۳ اسفند) و با سخنرانی حسین الله‌کرم یکی از فرماندهان حزب‌‌الله و برخی از نیرو‌های سرشناس این گروه در تهران برگزار شد. در این تجمع برخی پرچم‌های «یاحسین» به همراه داشتند و در بیانیه پایانی خود خواستار توقیف روزنامه «اعتماد» از سوی قوه قضائیه شدند.

این در حالی است که حداد عادل نماینده اصولگرای مجلس، این ادعا را که مطلب روزنامه اعتماد توهین به سیدالشهدا بوده است را رد کرده است.

 نتانیاهو کلاس دلواپسی بگذارد

محمدعلی ابطحی در فیسبوکش نوشته: نتانیاهو، عجب دلواپسی وحشتناکی دارد …. کلاس دلواپسی باید بگذارد… بخش خارجی پروژه ی ایران هراسی بر عهده ی اوست. موساد خودشون و آمریکای خودشون و اروپای خودشون هم فهمیده اند که آقای نتانیاهو شورش را در آورده، اما یک تنه ایستاده که توافق ایران و جهان را به هم بزند. این روزها می شود فهمید که اسراییلی ها چه افسوسی می خورند که در ایران دولتی سر کار آمده که روز به روز بیشتر منزوی شان کرده است. هم اسراییلی ها را و هم مشابه های داخلی شان که نمی خواهند ایران سربلند بماند …

گاف جالب اخبار سیما در باره تکریت

در حالی که نیروهای مردمی و ارتش عراق به شدت درگیر نبرد با تروریست‌های داعشی در شهر تکریت هستند، هواداران داعش در فضای مجازی به طور گسترده درخواست کمک دارند.

پرداختن اخبار سیما و از جمله بخش خبری هفت بامداد شبکه یک با یک گاف جالب در این باره همراه بود. نام یکی از حساب‌های کاربری هواداران داعش در توئیتر، «ناصر خلافه» به معنای یاری‌رساننده به خلافت داعش است ولی گوینده اخبار سیما از «ناصر خلافه» به عنوان یکی از فرماندهان داعش نام برد!

دیوار بتونی مجلس را بیت رهبری هم ندارد

حسن کامران در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: حضور شرکت «ثامن سازی عرش» در مجلس چه صیغه ای است؟ حضور این شرکت در مجلس شورای اسلامی چه معنایی دارد که پروژه ای را با ترک تشریفات مقابل در شمالی مجلس اجرا می کند، این پروژه بدون هماهنگی با بخش فنی مهندسی مجلس است. وی با اشاره به این که این شرکت در مقابل در شمال مجلس در حال ساخت پروژه ای است که پیاده روی مردم را مسدود کرده ، گفت: نباید اجازه تشریفات زیاده از حد را بدهید. این دیوار بتونی مجلس را بیت رهبری هم ندارد. وی یادآور شد: نباید اجازه دهید در سال اقتصاد مقاومتی که عملاً این سیاست ها مظلوم است، تشریفات در مجلس رشد پیدا کند. کامران خطاب به ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس گفت: چگونه اجازه می دهید این ریخت و پاش ها انجام شود؟

فریاد دختربچه و لغو سخنرانی وزیر

تداخل در اجرای مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اجرای نمایش آیینی «غبار» منجر به اعتراض مخاطبان نمایش شد. در ساعات پایانی مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی فجر که به معرفی مفاخر هنرهای تجسمی کشور اختصاص داشت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت حضور یافت و جوایز این مفاخر با حضور وزیر در حال اهدا شدن بود که ناگهان صدای همهمه و فریاد مردم معترض از پشت درهای سالن اصلی تالار وحدت شنیده شد و به دنبال آن مخاطبان عصبانی نمایش آیینی «غبار» که از ساعت ۱۸ در انتظار خالی شدن تالار وحدت و اجرای این نمایش بودند، با فریاد و اعتراض درهای سالن را می کوبیدند و خواستار توضیح مسئولان برای ساعت ها انتظار و این ناهماهنگی بودند.

عده‌ای با مشت به در سالن می‌کوبیدند. تمام حضار از بروز این مسئله متعجب شده بودند و هنوز کسی نمی‌دانست که آن بیرون چه اتفاقی افتاده است. دراین میان، دختری حدود ده‌یازده ساله در بالکن طبقه دوم تالار، با فریاد خطاب به وزیر ارشاد و سایر مدعوین گفت: «بس کنید. این برنامه باید زودتر تمام شود. ما چهار ساعت است که منتظریم!»

این سخنان درحالی بود که هنوز عده زیادی از مدعوین نمی دانستند قرار است تالار وحدت بعد از مراسم اختتامیه، میزبان چه برنامه ای شود. این اتفاق باعث شد پچ‌پچه‌هایی در میان مسئولان فرهنگ‌وهنر کشور که روی سن ایستاده بودند، ایجاد شود. فرهاد آئیش چندین بار با آرامش گفت: «الان برنامه تمام می‌شود اگرچه هنوز چند قسمت کوتاه از آن باقی مانده است». به دنبال آن به سرعت این مراسم بدون سخنرانی وزیر ارشاد خاتمه یافت تا سالن در اختیار مخاطبان عصبانی نمایش آیینی «غبار» قرار بگیرد. قفل شدن درهای سالن به مدت چند دقیقه تا حدودی بر ترس حضار افزوده بود تا این که این مسئله با دخالت حراست سالن مرتفع شد و مردم توانستند از سالن بیرون بروند.

یک مسئله در یک جا شرعی در جای دیگر غیر شرعی!

علی جنتی، وزیر ارشاد در دولت حسن روحانی، از استانداران خواست که با «جدیت تمام»از مجوزهای صادر شده برای برگزاری این کنسرت‌ها حمایت و دفاع کنند. آقای جنتی تصریح کرد: «معنا ندارد که یک جایی، یک مقام قضایی یا گروهی دیگر جلوی موسیقی سنتی… یا اجرای موسیقی که مجوز دارد را بگیرد. یا در دانشگاه از برگزاری یک کنسرت موسیقی که مجوز هم دارد و اجرای آن هم به صورت تفکیک جنسیتی انجام می‌شود جلوگیری کنند.» وی گفت: «من از همه استانداران می‌خواهم که با جدیت تمام از مجوزهای صادر شده حمایت و دفاع کنند و نباید اجازه بدهند که این مجوز‌ها بی‌ارزش شود، زیرا نباید سیاست یک بام و دو هوا در کشور باشد و این گونه نباشد که یک مسئله‌ای در یک جایی شرعی باشد و در جای دیگر شرعی نباشد.»

Share