آخرین اخبار اداره كل استاندارد گيلان

واگذاری دبیرخانه کمیته ایزو ۲۰۷ به گیلان و برگزاری دوره ارتقا کیفیت ماشین کشاورزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به دنبال تکمیل پروپوزال درخواست تشکیل کمیته متناظر ایزو ۲۰۷ از سوی اداره کل استاندارد گیلان ، اولین نشست متخصصین و ذینفعان مرتبط با مشارکت دفتر تطبیق استاندارد های بین المللی سازمان در محل سالن اجتماعات سازمان واقع در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برای اولین بار در گیلان دوره آموزشی استانداردسازی در ماشینهای کشاورزی برگزار شد.
DSC08708با همکاری اداره کل استاندارد و دانشگاه گیلان برای اولین بار دوره آموزشی« ارتقاء کیفیت و استانداردسازی در صنعت ماشینهای کشاورزی » در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد .
در این دوره یک روزه که به همت آزمایشگاه همکار «شرکت کاوشگران فیامین گیل» برگزار و با سخنرانی کارشناسانی از این شرکت و اداره کل استاندارد همراه شد، کارشناسانی از سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از تولیدکنندگان ماشینهای کشاورزی استان شرکت داشتند .

بر اساس این گزارش این دوره به آموزش دو استاندارد ملی ۲۸۰۷ و ۷۲۵۶ اختصاص داشت و طبق توافق مقرر است این دوره های آموزشی در آینده نیز برای تولیدکنندگان ماشینهای کشاورزی استان ادامه داشته باشد.

دبیرخانه کمیته متناظر ایزو ۲۰۷ به گیلان واگذار شد
به دنبال تکمیل پروپوزال درخواست تشکیل کمیته متناظر ایزو ۲۰۷ از سوی اداره کل استاندارد گیلان ، اولین نشست متخصصین و ذینفعان مرتبط با مشارکت دفتر تطبیق استاندارد های بین المللی سازمان در محل سالن اجتماعات سازمان واقع در تهران برگزار شد.
در این گردهمایی مباحث آشنایی با سازمان بین المللی استاندارد سازی ایزو و مراحل تدوین استاندارد های بین المللی مطرح و سپس مطالبی در خصوص تشکیلات کمیته فنی ۲۰۷ ایزو، وظایف کمیته متناظر در ایران ، سیاست های ایزو در کمیته فنی۲۰۷ و چگونگی همکاری متخصصین با کمیته و زیر کمیته ها ارائه شد.
در ادامه با برگزاری رای گیری ، استان گیلان توانست کرسی نایب رئیسی و دبیری را کسب و ریاست این کمیته فنی متناظر ایزو به اردستانی ، مدیر گروه محیط زیست دانشگاه تهران واگذار گردید.
بر اساس این گزارش مقرر گردید محل استقرار دبیر خانه نیز اداره کل استاندارد گیلان بوده و زیر کمیته ها، طی جلسات بعدی که توسط دبیر خانه هماهنگ خواهد شد تعیین گردد.

Share