معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی استاندار گیلان خبر داد:

نقشه راه دولت الکترونیک به تمام دستگاه‌های گیلان ابلاغ شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی استاندار گیلان گفت: نقشه راه دولت الکترونیکی به تمام دستگاه‌های گیلان ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی استاندار گیلان گفت: نقشه راه دولت الکترونیکی به تمام دستگاه‌های گیلان ابلاغ شده است. karimi_4408

صفرعلی کریمی بعد از ظهر امروز در همایش «امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات» با تاکید بر دقت، سرعت، صحت، مواظبت و هوشیاری در فضای سایبری اظهار کرد: اصل امنیت از موضوع‌های مهم در دولت الکترونیکی است.

وی خواستار توجه به امنیت فضای سایبری در سازمان‌ها شد و افزود: در دنیای امروز حراست فیزیکی مانند گذشته معنا ندارد و رایانه، اینترنت و فعالیت‌های الکترونیکی وارد اداره‌ها شده است.

کریمی با بیان اینکه اگر در فضای مجازی دقت نداشته باشیم تمام افراد در معرض خطر هستند، تصریح کرد: تمام جامعه به فناوری نیاز دارد و تغییرات اساسی و زیربنایی در زندگی به گونه‌ای شده که نیاز به اینترنت داریم.

معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی استاندار گیلان از تدوین سند جامع فناوری اطلاعات و امنیت در کشور خبر داد و بیان کرد: نقشه راه دولت الکترونیکی به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده و دستگاه‌ها برای پیاده‌سازی دولت الکترونیکی به صورت جزیره‌ای اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه امنیت در پیاده‌سازی دولت الکترونیکی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: به‌کارگیری کارشناسان متعهد، متخصص و فنی در اداره‌ها مهم است.

کریمی خواستار جداسازی شبکه اینترنت از اینترانت شد و گفت: اجرای برنامه‌های دولت الکترونیکی نیازمند اختصاص اعتبارات است.

معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه روش‌های مدیریتی به اندازه پیشرفت علم در دنیا تغییر پیدا کرده است، یادآور شد: اکنون باید مدیریت فکر داشته باشیم.

وی ادامه داد: روزی جنگ فیزیکی بود اما اکنون خطر در تمام عرصه‌ها وجود دارد و نبرد در دنیای کنونی در عرصه جنگ نرم، اطلاعاتی و سایبری است.

کریمی جنگ الکترونیکی را پیشرفته و هوشمند خواند و اظهار کرد: جنگ سایبری با نفوذ در زیرساخت‌ها و تخریب آن همراه است و قطع ارتباطات حیاتی در جامعه را دنبال می‌کند.

معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی استاندار گیلان، حفظ امنیت در فضای تبادل داده‌ها در مقابل سرقت و تخریب‌های غیر مجاز را از چالش‌های سازمان‌ها و وظایف مدیران دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و خسارت‌ها هنگام وقوع حوادث کمتر می‌شود./فارس

Share