رئیس کارگروه پارک‌ها و فضای سبز شورای شهر رشت اظهار کرد:

سرانه فضای سبز رشت از میانگین استاندارد کمتر است/کمربند سبز در رشت ایجاد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در هفته درختکاری باید زمینه ایجاد کمربند سبز در رشت فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در هفته درختکاری باید زمینه ایجاد کمربند سبز در رشت فراهم شود.

shirzadفاطمه شیرزاد بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این شهر با بیان اینکه پارک‌ها یکی از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی شهروندان محسوب می‌شوند، اظهار کرد: پارک‌ها و فضای سبز می‌توانند آثار مثبتی در شادابی شهر داشته باشند.

وی سرانه فضای سبز شهر رشت را از میانگین استاندارد پایین‌تر دانست و افزود: سرانه فضای سبز در شهر رشت کمتر از سه متر مربع است.

رئیس کارگروه پارک‌ها و فضای سبز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با اشاره به لزوم افزایش سه تا چهار برابری سرانه فضای سبز نسبت به وضعیت موجود، تصریح کرد: با وجود طبیعت سبز در شمال کشور، افزایش سرانه فضای سبز در رشت به کندی صورت می‌گیرد.

وی کارنامه فضای سبز رشت در سال ۹۳ را قابل قبول دانست و گفت: با تدابیر اندیشیده شده در سال آینده شهری زیباتر از نظر گل و گیاه خواهیم داشت.

شیرزاد با اشاره به آغاز هفته درختکاری از ۱۵ اسفند ماه امسال یادآور شد: برنامه‌های متنوعی برای شهروندان، دانش‌آموزان و دانشجویان خواهیم داشت و در اقدامی نمادین چند اصله درخت در سایت مسکن مهر رشت کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت بوستان‌های جدید در تمام مناطق شهر باید تلاش بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با توزیع عادلانه باید اولویت را به مناطقی دهیم که فضای سبز کمتری دارند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بر ایجاد کمربند سبز در شهر رشت تاکید کرد و متذکر شد: هفته درختکاری تنها نباید معطوف به کاشتن چند درخت باشد و باید زمینه ایجاد کمربند سبز از این هفته فراهم شود./فارس

Share