از گوشه و کنار سیاست:

عده ای منتظرند غفلتی صورت گیرد یا من نباشم/علت کاندید شدن هاشمی از دید مشاورش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر انقلاب:میدانم موقّتاً دست برداشتند، امّا منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد؛ یا این حقیر نباشم، یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرّف کنند؛ واقعاً انسان دلش میلرزد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:

رهبر انقلاب:عده ای منتظرند غفلتی صورت بگیرد یا من نباشم

رهبر انقلاب در دیدار با مسوولان محیط زیست صحبت از اراضی کردند که مورد اختلاف ارتش و وزارت اطلاعات بوده و مردم از این پارک جنگل بی بهره اند؛ ایشان در این خصوص گفتند:«یک جاهایی هم هست در اطراف تهران – حالا این را من اینجا بگویم – طرف شرق تهران، یک بوستان بزرگی است، یک منطقه‌ی خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابایی تا ارتفاعات قوچک؛ یک زمینی است متعلّق به ارتش. بنده گاهی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها از آنجا میرویم و ارتفاعات را حرکت میکنیم، راه میرویم؛ من هروقت آنجا میروم، دلم میلرزد! چون میدانم ده‌ها چشم طمع‌کار متوجّه اینجا است. کارهایی هم شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم، یک تشری زدیم، دعوایی کردیم؛ میدانم موقّتاً دست برداشتند، امّا منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد؛ یا این حقیر نباشم، یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرّف کنند؛ واقعاً انسان دلش میلرزد؛ یک بوستان بزرگِ شاید چند صد هکتاری – نمیدانم چقدر است – که اصلش هم ظاهراً متعلّق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده‌ی ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطّلاعات و اینها است. به نظر من اینجا مال مردم است؛ اینجا باید به‌صورت یک گردشگاه عمومی مردمی دربیاید. مکرّر هم من این را پیغام دادم به مسئولین گوناگون، شهرداری باید برود اینجا را تصرّف کند، دراختیار مردم بگذارد. جای بسیار وسیع، خوب، خوش‌آب‌وهوا در شرق تهران، پُر درخت. حتّی من یک‌وقتی آنجا دیدم یک گله‌ی آهو یا بز کوهی بود که از دور دیده میشد؛ یک جای این‌جوری. [این] در اختیار مردم قرار بگیرد، مردم بروند استفاده بکنند. اگر کوتاهی بشود، آنجا هم مثل بعضی جاهای دیگر [خواهد شد] که متأسّفانه کوتاهی شد و یک‌وقت دیدیم که ساختمانها آنجا سر بلند کردند و مدّعی پیدا شد، بعضی از دستگاه‌ها هم متأسّفانه از روی غفلت – نه از روی غرض – فلان زمینها را به کارمندان خودشان دادند، آنها هم به یکی دیگر فروختند؛ این کارهایی و بی‌انضباطی‌هایی که متأسّفانه در زمینه‌ی زمینها و در زمینه‌ی این منطقه‌ی تنفّسی شهرهای بزرگ به‌وجود می‌آید و از این قبیل [قبلاً هم] به‌وجود آمده است»

این اراضی در شمال اتوبان بابایی و در سمت چپ جاده لشگرک قرار دارد، به پارک جنگلی قوچک معروف است.
۴۸۲۰۰۴_۷۰۱

حمله به خودروی علی مطهری سناریوی اصلاح طلبان بود

روح الله بجانی رییس شورای هماهنگی حزب الله شمالغرب کشور در جلسه دانشجویان حزب الله شمالغرب گفته: قصه علی مطهری همانند قصه سعید عسگر و اسید پاشی ها سناریوی اصلاح طلبان بود. وی ادامه داد: این قضیه خود زنی بوده سیاسی بوده و بی شک یا توسط خود اصلاح طلبان انجام گرفته و یا افراطیونی که جزو پازل اصلاح طلبان اقدام کرده اند.

علت کاندید شدن هاشمی از دید مشاورش

حسین مرعشی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان عنوان کرد: علی‌رغم ظاهر اتفاق دیروز اما نتیجه کار برای آیت‌الله هاشمی شیرین و دلپذیر بود چراکه علی‌رغم شناختی که از فضای سیاسی خبرگان داشت، به دلیل جایگاهی که برای خبرگان رهبری قائل است و خطراتی را که کشور و نظام را تهدید می‌کند، ترجیح داد این بار هم بماند و صحنه را ترک نکند که بعدا مورد انتقاد طرفداران خود قرار نگیرد. برای همین از نظر فعالان سیاسی ترک نکردن عرصه سیاست از سوی آیت‌الله هاشمی قابل تقدیر است.

کنایه ی کوچک زاده به نتایج انتخابات خبرگان

مهدی کوچک زاده، عضو جبهه ی پایداری در کناره ای به نتیجه ی انتخابات ریاست مجلس خبرگان که در آن آیت الله یزدی بر آیت الله هاشمی پیروز شد، در وبلاگ خود نوشت: «۴۷ به ۲۴ !!!!! تقلب شد!؟؟؟».

۴۸۲۰۰۷_۴۰۸

احمدی نژاد سیاست را در ایران تعطیل کرد

سعید حجاریان در مشروح مصاحبه‌ای که طی روزهای آینده در سالنامه اعتماد به چاپ می‌رسد توضیحاتی در مورد دولت های پس از انقلاب می‌گوید: اصلاحات عملا با ضعف‌هایی که آخر کار نشان داد پل‌های پشت‌سر را خراب کرد. با آمدن احمدی‌نژاد هم خیلی پل‌ها خراب شد و به عقب رفتیم. همه می‌گویند احمدی‌نژاد مشکلات اقتصادی پیش آورد. من می‌گویم فراتر از آن مشکلات سیاسی پیش آورد و سیاست را در ایران کاملا تعطیل کرد. بعد از اینکه رفت سراغ سازمان‌زدایی، حساسیت‌زدایی از سیاست و پوپولیسم و اتمیزه کردن جامعه به سیاست خیلی ضربه کرد. احمدی‌نژاد سیاست را پیش‌بینی‌ناپذیر کرد.او نسخه قابل قبول برای نظام جمهوری اسلامی ایران را اصلاحات می‌داند اما این دلیل نمی‌شود که اصلاح‌طلبان را در این راه موفق ارزیابی کند: من معتقدم اصلاح‌طلبان، راه حل خوبی نداشتند . اندوخته علمی‌شان پایین بوده و تجربه هم نداشتند.

مدعی جدید پیروز کردن روحانی در انتخابات

 غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد که دولت تدبیر و امید حضورش در رأس کار را مدیون جریان اصلاح طلبی است و اصلاح طلبان روحانی را آورده اند، اظهار داشت: ما این مسئله را قبول نداریم، سهم جریان اصلاح طلبی در روی کار آمدن حجت الاسلام روحانی حدود ۸ درصد بوده است، آرای عارف در انتخابات بر اساس نظرسنجی ها مشخص بود و بعد از کنار رفتن وی همان رأی ها فقط در سبد روحانی قرار گرفت و جریان اصولگرا بر روی کار آمدن دولت حجت الاسلام روحانی نقش داشت.وی ادامه داد: تعدادی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ستاد اصولگرایان حامی روحانی را زدند و به صورت جدی هم پیگیر بودند بنابراین بخش مهمی از آرای حجت الاسلام روحانی از جریان اصولگرایی به سبد وی ریخته شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درست است که تشکل های اصولگرا، حجت الاسلام روحانی را به عنوان کاندیدای خود معرفی نکردند و این مسئله به دلیل تعدد و تشتت کاندیداهای جریان اصولگرا پدید آمد، افزود: شاید همین مسئله موجب شد که عده ای از توده مردم و مؤمنین که حجت الاسلام روحانی را به عنوان فردی روحانی و اصولگرا می شناختند، رأی خود را به وی دادند و نباید از این مسئله غفلت کرد.

 مشاور ابتکار یک کوه خوار رو کرد

 مشاور رئیس سازمان محیط‌ زیست گفت: واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، نمونه کوه‌خواری است.

اسماعیل کهرم با بیان اینکه بیانات رهبر انقلاب طی دیدار با مسئولان محیط‌ زیست نشان است بحرانی بودن وضعیت این عرصه است و ایشان نگرانی‌های خود را در خصوص محیط‌ زیست مطرح کردند، اظهار داشت: جلسه ایشان با مسئولان نشان از اهمیت ویژه به محیط‌ زیست است بنابراین باید همه به این امر توجه کنیم و برای حفاظت محیط زیست و بهبود وضعیت به میدان بیایند.کهرم با بیان اینکه دانشگاه آزاد در دل کوه دانشگاه ساخته و گسترش می‌دهد، گفت: چه کسی برای ساخت‌ دانشگاه‌ها مجوز داده است.چرا دانشگاه آزاد علوم‌ و تحقیقات در میان کوه پونک ساخته شده است. باید بگویم ساخت دانشگاه‌ها در دل کوه، کوه‌خواری است.وی با اشاره به اینکه باید پشت پرده زمین‌خواری و کوه‌خواری‌ها مشخص شود، افزود: قوانین در بحث کوه‌خواری ضعیف است بنابراین باید در این خصوص فکری اندیشید و دست‌های مافیای پشت پرده زمین‌خواری را مشخص کنیم و از ریشه دست این سود‌جویان را قطع کنیم

Share