در گردهمایی مسئولین و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان عنوان شد:

جامعه آباد مستلزم جامعه‌ای کتابخوان است/کتابداران عامل تعادل فرهنگی جامعه هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گردهمایی مسئولین و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان عامل متعادل کننده جامعه را کتابداران عنوان کرد و افزود :در شکل دهی به افکار عمومی نقش کتابداران بسیار پررنگ و با اهمیت است و این مهم باید با آغار کودکی شروع شده و رشد بیابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گردهمایی مسئولین و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان مدیریت در نهادهای فرهنگی را متفاوت با سایر نهادها عنوان کرد و افزود:در حال حاضر مدیریت کلاسیک پاسخگو مدیریت فرهنگی نبوده و مدیریت با اهالی فرهنگ معنا می یابد نه بر آنان.photo_2015-03-10_02-46-08(1)

به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان ,فیروز فاضلی اظهار کرد: کتاب امر مقدسی در بین انسان ها از گذشته تا به امروزه است و بیان داشت: مقدس بودن کتاب را به سبب به کارگیری کلمات مختلف وابسته به کتاب همچون “شیرازه”دیباچه “و “سطر” می توان یافت.
وی کتاب را حافظه ی تاریخ بشری توصیف کرد و ادامه داد:کتاب ها نخست مفاهیم مختلف را برای خوانندگان خود درونی کرده و افراد را با شیوه ی زندگی شان درگیر می کنند و به زندگی افراد سمت و سو و جهت می دهند، همچنین مسایل مختلف را برای افراد درونی می کنند.
فاضلی همچنین یادآور شد که آموزش غیرمستقیم به وسیله کتاب برای افراد جامعه صورت می پذیرد و جامعه پذیری را به افراد آموزش می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان امنیت درونی شده و جامعه پذیری را نسبت به کنترل بیرونی کم هزینه تر ،پایدار ،مداوم و کمال افرین توصیف کرد و افزود:این مهم بیشتر بر عهده کتابدارن است ؛زیرا با هزینه کردن تمامی بودجه فرهنگی نیز نمی توان افراد را مجاب به کتابخوانی کرد و این مهم جز با فرهنگ سازی میسر نمی شود.
وی عامل متعادل کننده جامعه را کتابداران عنوان کرد و افزود :در شکل دهی به افکار عمومی نقش کتابداران بسیار پررنگ و با اهمیت است و این مهم باید با آغار کودکی شروع شده و رشد بیابد.
جامعه آباد مستلزم جامعه ای کتابخوان است

مشاور و مدیرکل حوزه استاندار در جلسه شورای و گردهمایی مسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: جامعه ای به کمال می رسد که در آن کتاب خواندن به عنوانphoto_2015-03-10_02-47-10 یک ارزش تلقی شود.

دکتر حسن تاجیک سخن گفتن در خصوص کتاب را ،صحبت در خصوص کتاب زندگی دانست و وجود حجم زیاد فعالیت در ایران را سرانه پایین مطالعه عنوان کرد.
مشاور و مدیرکل حوزه استاندار گیلان دیجیتال سازی کتابخانه ها را از موارد مهم در بحث کتابخانه ها عنوان کرد و افزود :کتابخانه ها خواستگاه علم و فرهنگ هستند و توجه به سمت الکترونیکی شدن آن رهنمود خوبیست برای کتاب خواندن افراد جامعه.
وی همچنین با توجه به کمبود فضای کتابخانه ها و عدم توسعه آنان وجود کتاب های دیجیتال را ضروری دانست.
حسن تاجیک در عصر دیجیتال و دنیای تکنولوژی کتاب های کم حجم و به اصطلاح جیبی را نقطه عطفی در عصر دیجیتال عنوان کرد که می تواند حس خوب داشتن کتاب یا همان کتاب سخت را به افراد دنیای مدرینته انتقال دهد. وی در پایان سخنان خود جامعه ای آباد را مستلزم ،جامعه ای کتابخوان عنوان کرد و گفت: جامعه ای به کمال می رسد که در آن کتاب خواندن به عنوان یک ارزش تلقی شود.
وی همچنین در پایان مراتب تشکر و قدردانی استاندار گیلان را به کتابداران و کلیه دست اندرکاران کتابخانه های عمومی استان گیلان ابلاغ کرد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share