استاندار در دیدار با نماینده بانک توسعه اسلامی

ایجاد اشتغال و توسعه بخش اقتصادی از اولویت‌های استان گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،دکتر محمدعلی نجفی در دیدار با سام حسین نماینده بانک توسعه اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در بخش‌های مختلف تصریح کرد : استان گیلان علی رغم وسعت کم خود با ۵ کشور خارجی دارای مرز خشکی و‌آبی است و با تمامی بنادر حاشیه دریای خزر ارتباط کاری در بخش‌های کشتی‌ رانی، ترانزیت و حمل و نقل د

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،دکتر محمدعلی نجفی در دیدار با سام حسین نماینده بانک توسعه اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در بخش‌های مختلف تصریح کرد : استان گیلان علی رغم وسعت کم خود با ۵ کشور خارجی دارای مرز خشکی و‌آبی است و با تمامی بنادر حاشیه دریای خزر ارتباط کاری در بخش‌های کشتی‌ رانی، ترانزیت و حمل و نقل دارد.
jpg3445وی بر ضرورت توسعه بخش های اقتصادی استان تأکید کرد و افزود :ایجاد اشتغال و توسعه بخش اقتصادی از جمله اولویت‌های استان به شمار می‌رود
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش بنادر انزلی ،آستارا و منطقه آزاد در توسعه اقتصادی تصریح کرد : بندر آستارا توسط بخش خصوصی فعال شده است و اکنون به دنبال توسعه‌ی این بخش هستیم و علاقمندیم از فرصت حضور و تجارب خوب بانک توسعه اسلامی بهره گیریم.
استاندار گیلان هدایت و ارزش گذاری به نخبگان را رویکرد دولت تدبیر و امید عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان در بخش پارک علم و فناوری تصریح کرد : این پارک میتواند ظرفیت بسیار مناسب برای همکاری های دوطرف باشد.
وی با اشاره به رویکرد جدید ایران با دنیا و فضای مثبت ایجاد گردیده در ارتباط با سایر کشورها اظهار داشت : باید از ظرفیت‌های بانک توسعه اسلامی در جهت توسعه کشورهای اسلامی بهره گرفت.
نماینده بانک توسعه اسلامی نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌های بانک توسعه اسلامی در حوزه های مختلف دانشگاهی، بهداشت و سلامت، حمل و نقل، علوم و پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و افزود : این بانک متعلق به تمامی کشورهای اسلامی است.
سامه حسین حسن با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که برخی از پارکهای‌ علم و فناوری در ایران توانستند با ارائه پروژه‌های خود وام و کمک‌های مالی را از این بانک دریافت کنند اظهار داشت : از مهمترین دلایل حضور بنده در گیلان ، بررسی و بازدید از وضعیت شبکه‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی مستقر در پارک علم و فناوری استان است .

Share