وزیر بهداشت در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا:افزایش و کاهش حقوق پرسنل در حوزه اختیارات وزیر نیست

ارتقا امور پزشکی استان و اختصاص ۱۰۸میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان های گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،وزیر بهداشت ,درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه از بودجه تحول سلامت مبلغی مشخص برای بیمارستان های استان گیلان در نظر گرفته شده است افزود : ۱۰۸ میلیارد تومان به ۲۲ بیمارستان مشمول این طرح در استان گیلان اختصاص یافته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ,درمان و آموزش پزشکی برای بازدید از بیمارستان و واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان شب گذشته به بندرانزلی سفر کرد.

SAM_4011 (1)وزیر بهداشت ,درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه از بودجه تحول سلامت مبلغی مشخص برای بیمارستان های استان گیلان در نظر گرفته شده است افزود : ۱۰۸ میلیارد تومان به ۲۲ بیمارستان مشمول این طرح در استان گیلان اختصاص یافته که این مبلغ در ۹ مرحله به بیمارستان های گیلان واریز و برای مرحله دهم نیز امسال ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی همچنین در خصوص برنامه های سفر خود افزود : تمامی برنامه های این سفر در جهت ارتقا امور پزشکی استان گیلان بوده و ان شا الله با همیاری همکاران ما در این استان تمامی مصوبات این سفر به زودی اجرایی خواهد شد .

وی در ادامه گفتگوی خود با دیارمیرزا در خصوص حقوق پرستاران نیز گفت : بدون استثنا تمامی دانشگاه ها معوقات پرستاران را تا دی ماه پرداخت کرده اند و موظف هستند تمامی حقوق و مزایای پرستاران را تا انتهای سال پرداخت کنند.

وزیر بهداشت همچین اضافه کرد : افزایش و یا کاهش حقوق پرسنل تحت حوزه اختیارت وزیر نیست و قولی در این خصوص از جانب ما منتشر نشده است اما تعرفه های خدمات پرستاری در بخش غیر دولتی که در شنبه هفته آینده تقدیم شورای عالی بیمه خواهد شد و امیدواریم این شورا طبق قولی که ما دادیم تصمیم گرفته و تقدیم هیات وزیران کند.

قاضی زاده هاشمی در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اشاره به این که بیمارستان شهید بهشتی انزلی از بیمارستان های خوب استان گیلان است، یادآور شد: با استقرار طرح تحول نظام سلامت تاکنون، چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به این بیمارستان اختصاص یافته است.
وی و درمان با توجه به ورزشی بودن شهر انزلی به تهیه و نصب مجهز ترین سی تی اسکن در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان نیز اشاره نمود و خاطر نشان کرد : اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است و می توان گفت دستگاه جدید دیجیتال رادیولوژی و مجهز ترین سی تی اسکن نیز تا ۳ الی ۴ ماه دیگر در این بیمارستان نصب خواهد شد.
وزیر بهداشت در پایان سخنان خود به سفر اخیر خود به اهواز نیز اشاره نمود و اذعان داشت : قدر آب و هوای انزلی را بدانید و از آن لذت ببرید.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، درمان و آموزش پزشکی عصر یکشنبه در بدو ورود به گیلان، از بیمارستان ۳۲ تخت خوابی حضرت ولیعصر (عج) شهرستان رودبار بازدید کرد.

گفتی است بیمارستان تخصصی اطفال ۱۷ شهریور رشت، بخش رادیوتراپی مرکز آموزشی درمانی رازی این شهر و همچنین بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان شفت عصر یکشنبه با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

حضور وی در گلزار شهدای املش ، افتتاح بیمارستان نیکوکار املش، افتتاح بخش دیالیز شهید انصاری رودسر، بازدید از بیمارستان شهید امینی لنگرود، افتتاح بیمارستان غدیر سیاهکل، بازدید از بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه و نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از برنامه های روز دوشنبه وزیر بهداشت در این استان است.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۲۲ بیمارستان دولتی با دو هزار و ۳۳۸ تخت در استان وجود دارد
ا

Share