مرور روزنامه های صبح گیلان:

آرزوهای بزرگ!/در پی یافتن عیوب دیگران مباش!/تداخل ورزشها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بعضی وقتها که داخل اتومبیل نشسته ای، یه چیزایی عین بشقاب پرنده میاد و از جلوت رد میشه که کیسه های زباله و پوست انواع میوه ها مشخص ترین اوناست!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.

در پی یافتن عیوب دیگران مباش!
اکبر محبوبی فر در ستون چند لحظه زندگی سوال جواب نوشت:او همیشه بدون تعمق کافی حرف هایی می گوید که بعدا سبب کدورت و سوء تفاهم بین او و دیگران می شود و اگر کسی به او اهانتی کند تمام روزش خراب است؛ نمی توانم بگویم آدم منفی بافی هست یا نیست! اما تجربه نامی است که روی اشتباهات خود می گذارد.
به او گفتم: لحظه ای گوش خود را به صدای یکنواخت و اطمینان بخش قلبت بسپار که با هر تپش مژده دمی دیگر و استمرار زندگی را می دهد، به قول (دیل کارنگی) دیگران را همان طور که هستند بپذیر و اسیر خیالی بافی نباش!
گفت: دست خودم نیست، حال خوبی ندارم.
گفتم: ترجیح می دهم که این گونه بگویم مشکل تو زندگی آپارتمانی است، در پی یافتن عیب همسایه ها نباش تا آنها هم بر عیب های تو دقیق و کنجکاو نشوند و نسبت به همسایه خود رازدار باش. وقتی انسان دوست واقعی دارد که خودش هم دوست واقعی باشد و این نیز چند لحظه از زندگیست.

تداخل ورزشها
رضا صبوری ستون بی منظور سوال جواب نوشت:گفتم: بعضی وقتها که داخل اتومبیل نشسته ای، یه چیزایی عین بشقاب پرنده میاد و از جلوت رد میشه که کیسه های زباله و پوست انواع میوه ها مشخص ترین اوناست!
خلاصه پرتاب هایی انجام میشه در حد المپیک؛ الانم که نزدیکای عیده و بازار مسافر داغ و طبیعتا پرتاب ها هم بیشتر!
ننه جانم فرمودن: اصلا تو عادت داری همه چیز رو با عینک بدبینی نگاه کنی، این بیچاره ها علاقمندان واقعی ورزشن!
گفتم: یعنی چطوری؟
گفت: در عین حال که دارن توی مسابقات اتومبیل رانی با هم کورس می ذارن،چنان بعضی وسایل مازاد را به بیرون پرتاب می کنن که انگار در مسابقات پرتاب دیسک شرکت کرده و یا قهرمان مسابقات «دارت» دنیا هستند بطوری که هر خبرنگار و گزارشگر خارجی مسحور این همه هنرنمایی میشه!دیارمیرزا
بهرحال علاقمندی مضاعف که باشه، ورزشها هم این جوری درهم ادغام می شن؛ از اون گذشته وقتی ما در ورزشهای پایه سرمایه گذاری نمی کنیم باید بخاطر وجود این قهرمانان «خود برخاسته» کلاهمان را به هوا بیاندازیم! گفتم: شوخی بامزه ای بود، ولی چیکار کنیم تا خیلیا بفهمن «شهر ما خانه ماست»؟!
گفت: از وقتی که برگهای جریمه اختراع شد این سوالات نابجاست.
از زمانی که «جریمه» کشف شد/بعد آن هم قبض آن آمد پدید
حل بشد خودجوش کل مشکلات/مشکلی گویا نبود و کس ندید
so-12

آرزوهای بزرگ!

خزر در سرمقاله خود نوشت:در جریان سفر هیات اقتصادی منطقه آزاد انزلی به جمهوری آذربایجان، پیشنهادهای زیادی از سوی مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در دیدار با مقامات این جمهوری مطرح شد که از جمله آن ها ایجاد خط دریایی مسافری میان انزلی و باکو، تشکیل کنسرسیوم سرمایه گذاران دو کشور و اجرای تجارت ترجیحی میان کشورهای حاشیه خزر بوده است.

پیشنهاداتی که در صورت تحقق بی گمان نقش ممتاز در توسعه همکاری های منطقه ای و ارتقای جایگاه بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی در مناسبات منطقه ای و کشور خواهد داشت. اما در این میان پرسش اساسی این است که آیا چنین پیشنهاداتی جامه عمل به خود خواهد پوشید و یا این که در حد یک ایده و طرح باقی خواهند ماند.

واقعیت این است که میان کشورهای حاشیه دریای خزر اگرچه اشتراکات فراوانی وجود دارد اما این کشورها از سیاست های اقتصادی واحدی بهره نمی گیرند و در نتیجه اولویت های اقتصادی و روابط خارجی آن ها بسیار متفاوت از یکدیگر است. چنانکه برخی از این کشورها ترجیح می دهند تا منافع اقتصادی و سیاسی خود را در ارتباط با کشورهای دیگری ببینند. بنابراین اجرای پیشنهادات ارائه شده از سوی مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با دشواری های فراوانی مواجه خواهد بود. دشواری هایی که شاید این پیشنهادات و برنامه ها را تنها به آرزوهایی شبیه می سازد.

Pag1pdf1 go-13 gh-12 ۴۶۰۰۱

Share