گیلان میزبان شطرنج‌بازان ۱۵ کشور جهان

استاندار:گیلان از دیرباز از قطب‌های شطرنج کشور و منطقه بوده است

محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه شطرنج رابطه هوشمندانه‌ای با تعامل ارزنده و شایسته با تعقل و عقلانیت دارد، اظهار داشت: گیلان از دیرباز از قطب‌های شطرنج کشور و منطقه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر در سالن یادگار امام(ره) این شهرستان، با تبریک یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار داشت: میزبانی و برگزاری جام بین‌المللی شطرنج خزر افتخار بزرگی برای گیلان و جامعه ورزش این استان است.

jpg3359وی با بیان اینکه تقارن این مسابقات بزرگ با سی و ششمین جشن بزرگ انقلاب ایران که روز وحدت و یکدلی ملت مسلمان ما با سایر ملت‌ها، ارزشمند است، افزود: گیلان جزو قطب‌های شطرنج کشور است.

استاندار گیلان گفت:ثبت مسابقات بین‌المللی جام خزر در تقویم جهانی نشان‌دهنده سطح فنی آن است که باعث ایجاد پیوند بین ملت‌ها می‌شود و نقش بی‌بدیلی در توسعه ورزش و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.

نجفی با بیان اینکه رشته شطرنج یکی از مهمترین و موثرترین ورزش‌ها در دنیای کنونی است، تصریح کرد: حضور ورزشکاران کشورهای خارجی در این دوره از مسابقات بسیار ارزشمند است و تلاش می‌کنیم روزهای خوبی را برای آنها تداعی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شطرنج رابطه هوشمندانه‌ای با تعامل ارزنده و شایسته با تعقل و عقلانیت دارد، اظهار داشت: گیلان از دیرباز از قطب‌های شطرنج کشور و منطقه بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به آغاز رسمی سیزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر در ورزشگاه یادگار امام(ره) رشت، گفت: گیلان میزبان شطرنج‌بازان ۱۵ کشور جهان است.
jpg3360 jpg3362

Share