عصر امروز صورت گرفت:

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر امروز سیدمحمدرضا واحدی معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌ها ,محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و امیر محمدپور گیلانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

IMG_7847اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر امروز سیدمحمدرضا واحدی معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌ها ,محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و امیر محمدپور گیلانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در این دیدار حجت الاسلام واحدی خواستار حمایت و ارائه رهنمود های آیت الله قربانی به مدیرکل کتابخانه های استان گیلان شد و در ادامه رابطه و تعامل مدیر کل و روسای شهرستانها را با امامان جمعه مهم خواند و تصریح کرد: مدیران نباید از ظرفیت امامان جمعه غافل باشند، وی افزود: تریبون نماز جمعه می تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابخانه‌سازی توسط خیرین داشته باشد.
آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در این دیدار با اشاره به تاسیس اولین کتابخانه ایران در شهر رشت اظهار کرد:اگرچه در سال ۱۳۰۶ شمسی اولین کتابخانه ایران در شهر رشت ساخته شده است اما هم اکنون سرانه فضای مطالعه در استان گیلان پایین است و شهر رشت تنها ۴ کتابخانه عمومی دارد.
عضو مجلس خبرگان در ادامه به ساخت کتابخانه بزرگ حوزه امیرالمومنین(ع)اشاره کرد و افزود:بسیاری از بزرگان کشور نظیر آیت الله محمدی گیلانی کتابخانه شخصی خودشان را به این کتابخانه وقف کرده اند.
نماینده ولی فقیه در گیلان محمدپور مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان گیلان را فردی متدین,جوان و پویا خواند و برای او در این سمت آرزوی موفقیت کرد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share