استاندار گیلان در همایش رسانه و انقلاب اسلامی

معاون سازمان محیط زیست اظهارات نسنجیده ای در مورد سد شفارود مطرح کرده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با انتقاد شدید از برخی رسانه ها اظهار کرد:رسانه ها نباید اظهارات نسنجیده ی یک فرد را که درست برخلاف نظر رییسش بوده است را انتشار دهند.

IMG_1381اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در همایش رسانه و انقلاب اسلامی و در جمع خبرنگاران استان گیلان با بیان اینکه با آمادگی کامل آماده برگزاری دهه مبارک فجر هستیم اضافه کرد:انقلاب اسلامی به ما آموخت که در عملکرد خود راسخ و استوار باشیم.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه تنها کسانی که در دوران انقلاب حضور داشته اند سرباز انقلاب محسوب نمی شوند تصریح کرد:جوانان مومن و نواندیش امروز و نسل های آینده نیز سربازان انقلاب هستند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه برخی به دنبال فراموش کردن نام امام (ره)و دهه فجر بوده اند اضافه کرد:ایام دهه فجر فراموش شدنی نیست.این روز برای همه ایرانیان است و متعلق به یک جناح و گروه نیست و از همه مردم می خواهم با شور و نشاط فراوان دهه مبارک فجر امسال را گرامی دارند.
نجفی استقلال,عزت ,حکومت اسلامی و مردم سالاری را از ارزش های انقلاب اسلامی دانست که امام خمینی (ره)آنها را برای مردم به ارمغان آورد و روز ۲۲ بهمن را پاسداری از این ارزشها دانست.

  افتتاح ۹۹۳ پروژه عام‌المنفعه در دهه مبارک فجر امسال

محمدعلی نجفی با اشاره به افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۹۹۳ پروژه در بخش‌های گردشگری، شیلات، عمران شهری، گازرسانی، آب‌رسانی وآسفالت راه های روستایی و… افتتاح می‌شود.

استاندار گیلان از افتتاح شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: تعداد ۳۸۸ واحد مربوط به بخش کمیته امداد امام خمینی است و در مجمموع برای پروژه‌های مذکور بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از سرمایه گذاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در پروژه ها خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته تنها ۷۵۹ پروژه در دهه فجر افتتاح شد که امسال تعداد پروژه‌ها چهار برابر شده است.

نجفی برگزاری نمایشگاه‌ها، یادواره شهدا، گلباران مزار شهدا، نمایش رایگان فیلم، برگزاری نشست‌های مختلف در خصوص دستاوردهای انقلاب و … را جزو برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد و افزود:جشن‌های ازدواج دانشجویی از دیگر برنامه های امسال است و آبرسانی به ۶۱ روستا و بیش از یک هزار پروژه در شهرهای استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رقم پروژه‌های شهرداری‌های گیلان نسبت به دولت و بخش خصوصی در استان بسیار ناچیز است تصریح کرد: شهرداری ها در زمینه سرمایه گذاری باید بیشتر فعالیت نمایند.
وی در ادامه از افتتاح پروژه های مخابراتی با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد تومان در عصر فردا خبر داد.

نجفی در بخش دیگری از اظهارات خود به تورم ۴۰ درصدی در دولت قبل اشاره کرد و افزود:هم اکنون این تورم به ۱۶ درصد رسیده است و در گیلان نیز ۲.۵ درصد کمتر از متوسط میانگین کشوری است و این کاهش نرخ تورم در دنیا بی نظیر بوده است.
وی از تلاش استانداری بر تقویت احزاب و مشارکت تشکل ها خبر داد و یادآور شد:مسئولان کشوری با حضور در گیلان وحدت بین اقوام گیلان را مثال زدنی توصیف کرده اند.
IMG_1282
تاکید بر صیانت از حقوق شهروندی و دولت الکترونیک
استاندار گیلان بر صیانت از حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود:دستگاه های اجرایی صیانت از حقوق شهروندان را در اهم برنامه های خود قرار دهند.
وی بار دیگر بر تقویت شوراها تاکید نمود و یادآور شد:اگرچه عملکرد برخی شوراها ایران دارد اما این بدان معنا نیست که اصل گفتمان را زیر سوال ببریم.
نجفی با قدرانی از عملکرد رسانه ها,نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی بر اجرایی شدن دولت الکترونیک تاکید نمود و گفت:ارتباط مسقیم ارباب رجوع با ادارات باید کاهش یابد.
استاندار گیلان به کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و افزود:در سه ماهه پاییز نرخ بیکاری ۱۶.۴ درصد بوده که هم اکنون به ۱۲.۳ درصد رسیده است و استان گیلان از رتبه دوم کشور به رتبه ۸ ام رسیده است اگر چه هنوز از شرایط اشتغال گیلان راضی نیستم.
وی به افزایش ۳۸ درصدی درآمدهای استان اشاره کرد و گفت:در بهبود فضای کسب و کار نیز گیلان در رتبه اول کشور قرار دارد.

پیگیری بحث راه آهن همزمان با سفر رییس جمهور چین به ایران
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۳۲ کیلومتر آن ریل گذاری شده است تصریح کرد:برای راه آهن قزوین – رشت ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است
استاندار گیلان با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت باید به انزلی و آستارا برسد تا اقتصادی شود یادآور شد:راه آهن رشت آستارا علی رغم اینکه گفته شده بود برای فایناس چین مصوب شده است اما به دلیل برخی مشکلات در خط اعتباری چین هنوز این پروژه قطعی نشده است.
نجفی به سفر معاون اول رییس جمهور به گیلان اشاره کرد و ضمن موفقیت آمیز بودن این سفر اضافه کرد:اقای جهانگیری اعلام داشته اند که با سفر رییس جمهور چین به ایران حتما مساله راه آهن را مطرح خواهند کرد.
وی از بهره بردای ۹۰۰ متر از آزادراه قزوین رشت تا شب عید خبر داد و افزود:این آزادراه به سه بخش تقسیم شده است و برای بخش ۳.۲ کیلومتری آن تنها یک روز پس از سفر دکتر جهانگیری به گیلان دولت مصوبه ای مبنی بر پرداخت ۶۰ میلیارد تومان به پیمانکار را تصویب کرده است.
IMG_1359

مشکلات استان به گوش دولت رسید
استاندار گیلان تببین مشکلات آبی استان را یکی از ممهمترین موضوعات مطرح شده در زمان حضور معاون اول رییس جمهور در گیلان عنوان کرد و افزود:هنر مسئولان استانی این است که مشکلات را به گوش مسئولان ارشد برسانند و با سفر دکتر جهانگیری به گیلان دولت در جریان مشکلات آبی و کشاورزی گیلان قرار گرفته است.
نجفی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه غرب علیه ایران و کاهش شدید قیمت نفت عنوان نمود:برخی از مشکلات به دلیل تحریم ها و برخی دیگر به دلیل ناپختگی مدیریتی بوده است و ما به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داریم و امیدواریم وزیرخارجه باهوش,با تدبیر و با اخلاق ایران مذاکرات را به سرانجام برساند.
انتقاد شدید استاندار گیلان از اظهارات معاون سازمان محیط زیست
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه تنها پروژه ای که در سال گذشته از فاینانس چین بهره گرفته سد شفارود بوده است تصریح کرد: معاون اول رییس جمهور اظهار کرد اگر مشکل اجرای این سد با محیط زیست حل نشد به من این مسئله را گزارش نمایید و معضومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست نیز از علاقه خود برای حل مشکل خبر داده است اما علی رغم این مساله معاون سازمان محیط زیست کشور در سفر به گیلان در گفتگو با یکی از رسانه ها اظهارات نسنجیده ای مطرح می کند.
وی با انتقاد شدید از برخی رسانه ها در انعکاس این سخنان اظهار کرد:رسانه ها نباید در این خصوص بزرگنمایی کنند و اظهارات نسنجیده ی یک فرد را که درست برخلاف نظر رییسش بوده است را انتشار دهند.
وی ادامه داد:آن فرد برای اینکه می خواهد در انتخابات آینده شرکت کند چنین اظهارات نسنجیده ای به زبان می آورد.
نجفی با بیان اینکه ما مسئولان از قطع شدن حتی یک درخت ناراحت می شویم اصافه کرد:اما باید به این نکته توجه کنیم که چشم هزاران نفر از مردم آستارا,تالش و رضوانشهر به سد شفارود دوخته شده است و نباید با اینگونه اظهارات نسنجیده مردم را نگران نماییم.
استاندار گیلان با بیان اینکه دولت با هر روز تاخیر در اجرای پروژه به پیمانکار چینی خسارت پرداخت می کند تصریح کرد:آنها در هنگام دریافت خسارت احترام و عزت ما را حفظ نمی کنند و بدون اجازه خسارت خود را از منابعی که از ایران در اختیار دارند برداشت می کنند بنابراین از همه عزیزان می خواهم که در این بخش همراه دولت باشند.
IMG_1394
بازنگری در تولید فرهنگ زباله و پسماند
نماینده عالی دولت در گیلان در بخشی دیگر از اظهارات خود به معضل پسماند اشاره کرد و با خبر برگزاری جلسه صبح امروز خود با شرکت کره ای اظهار داشت:سئول ۱۲ و نیم میلیون نفری به اندازه ی گیلان بادو نیم میلیون نفر جمعیت زباله تولید می کند.بنابراین در فرهنگ تولید زباله و پسماند باید بازنگری صورت گیرد.در شهر سئول نیز منطقه ای همانند منطقه سراوان در گیلان وجود داشته است که امروزه با ایجاد دستگاه زباله سوز و تبدیل زباله به انرژی آن منطقه تبدیل به محیطی زیبا و سرسبز شده است.
استاندار گیلان در پایان بر حفظ وحدت و یکپارچکی تاکید نمود و گفت:از عملکرد رسانه های استان رضایت دارم و در این ایام همراهی خوبی رسانه ها با من داشته اند و در کنار این همیاری فضای کسب و کار استان بهبود یافته و امروز سرمایه گذار برای ورود به استان احساس آرامش می کند.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر جشنواره «تیتر انقلاب»رونمایی شد.
IMG_9480خبرنگار:سینا هوشمند

Share