مدرسه ای که همه دانش آموزانش چادری اند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر و معلمان مدرسه «هجرت» مزرعه کتول چند سال پیش تصمیم گرفتند دانش آموزان خود را با لذت حجاب زهرایی آشنا کنند و حالا بعد از گذشت حدوداً سه سال، دیگر هیچ دختر غیر چادری در این مدرسه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر و معلمان مدرسه «هجرت» مزرعه کتول چند سال پیش تصمیم گرفتند دانش آموزان خود را با لذت حجاب زهرایی آشنا کنند و حالا بعد از گذشت حدوداً سه سال، دیگر هیچ دختر غیر چادری در این مدرسه وجود ندارد.

 زرین نامه نوشت: در روزهای اخیر آخرین نفرات از دانش آموزان این مدرسه ۷۵ نفره تصمیم خود را برای انتخاب چادر حجاب برتر گرفتند تا به گفته خودشان بتوانند در میان همه ی تهاجمات فرهنگی که غرب برای مبارزه با اسلام و انحراف جوانان مسلمان آغاز کرده است، «نه»بزرگی بگویند و با حفظ گوهر وجود خود با اسلام همراهی کنند.

با چادر راحتترم

hejabb 2فاطمه مهاجر دانش آموزان کلاس هشتم این مدرسه است که در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: وقتی وارد کلاس هفتم شدم خانم کردکتولی مدیر مدرسه از ما دعوت کرد برای حفظ امنیت خود و دوری از چشم نامحرم در راه خانه و مدرسه از چادر استفاده کنیم.

مهاجر ادامه می دهد: از وقتی چادری شدم احساس می کنم محترم تر شدم. با چادر راحتترم و در روزهای بارانی هم چادر می پوشم.

دو دوست دیگرم را هم چادری کردم

وی معتقد است چادری شدن علاوه بر کسب رضایت خدا و والدینش، باعث شده به راحتی و بدون مزاحمت در خیابان تردد کند. همچنین چادر در اخلاق و سایر رفتارهایش تغییرات مثبتی داشته است.

hejabb 1مهاجر که ۲ دانش آموز دیگر را هم چادری کرده، گفت: وقتی چادری شدم و احساس خوب چادری شدن را فهمیدم از ۲ دوست دیگرم هم خواستم چادری شوند. برای همیشه چادری خواهم ماند.

زهرا اعظمی نیز یکی دیگر از دانش آموزان “هجرت” در گفتکو با خبرنگار ما بیان کرد: وقتی به این مدرسه آمدم چادری نبودم اما معلمان و مدیر مدرسه وقتی درباره چادر که زینت زن را می پوشاند و او را از شر نگاه های بد حفظ می کند، من هم علاقه مند شدم چادری شوم.

وی می گویند: مهربانی و تشویق های معلمان و مدیر مدرسه مان در من انگیزه چادری شدن را ایجاد کرد و حالا سعی می کنم همیشه با چادر از منزل خارج شوم و خواهرم را که کلاس دوم ابتدایی است را به استفاده از چادر تشویق می کنم.

در دفاتر نمره مدرسه ستون حجاب برتر را اضافه کردیم

حلیمه اشرفی دبیر کار و فن آوری مدرسه هجرت که ۲۰ سال سابقه تدریس دارد نیز اظهار می کند: معلمان همیشه دقایقی از ساعات کلاس خود را در این مدرسه به بحث عفاف و حجاب می پردازند و الگوهایی عینی که از سطح علمی و شخصیتی بالایی برخوردارند و در عین حال چادر آن ها مانع پیشرفتشان نشده را به دانش آموزان معرفی می کنند.

وی ادامه می دهد: معلمان این مدرسه در دفاتر نمره خود ستون حجاب برتر ایجاد کرده اند و به دانش آموزان محجبه مثبت می دهند که در نهایت توسط مدیر مدرسه هدایای تشویقی می گیرند.

اشرفی معتقد است از وقتی دانش آموزان این مدرسه چادری شده اند ما هیچ وقت مشکلات انضباطی و پرخاشگری نداشته ایم، والدین نیز از طرح عفاف و حجاب مدرسه بسیار استقبال کردنده اند، چرا که تاثیر پذیری نوجوانان در گروه همسالان و مدرسه بیشتر از هر گروه و مکان دیگری بیشتر است.

پذیرش آگاهانه و بدون اجبار چادر ماندگار است

این معلم با سابقه در پاسخ به این سوال که آیا “طرح حجاب مدرسه هجرت در مدارس دیگر هم قابل اجرا است؟” گفت: بله. چون رعایت حجاب و استفاده از چادر در این مدرسه آگاهانه توسط دانش آموزان انتخاب می شود و انگیزه ها درونی است. اگر ما دانش آموزان را با مزایای چادر با مهربانی و بدون اجبار آشنا کنیم و قلباً بپذیرند قطعاً هیچ گاه آن را رها نخواهند کرد.

ملیحه محمدی دبیر علوم تجری مدرسه هجرت نیز با ۱۸ سال سابقه تدریس در مدارس شهرستان نیز می گوید: این طرح تقریبا از ۳- ۴ سال گذشته توسط خانم کردکتولی مدیر این مدرسه آغاز شده و معلمان و والدین نیز از آن استقبال کردند.

وی می گوید: در آغاز از طرح های تشویقی استفاده کردیم و مزایای ویژه ای نظیر اردو و هدیه برای دانش آموزان محجبه در نظر گرفته شد و در کنار آن از چادری های موفق در مدرسه دعوت کردیم تا دانش اموزان با آن ها آشنا شوند.

همچنین معلمان و مدیر مدرسه برای دانش آموزان نیازمندی که به چادر علاقه داشتند، چادر تهیه و به آن ها هدیه دادند.
hejrat 9

دانش آموزان مجبه مشکلات کمتری دارند

محمدی با اشاره به تاثیر مثبت این طرح افزود: ما مشاهده کردیم رفتار دانش آموزان بعد از چادری شدن بسیار با وقارتر شد و حالا هم مسئولین مدرسه و هم والدین مطمئن هستند دانش آموزان مدرسه مشکلات کمتری نسبت به نوجوانان هم سن و غیرچادری خود دارند.

وی گفت: امیدوارم این طرح در همه ی مدرسه های کشور اجرایی شود.

کردکتولی مدیر مدرسه هجرت مزرعه کتول نیز در گفتکو با خبرنگار ما گفت: ما می خواستیم مدرسه ای عاری از مشکلات و معضلات اخلاقی و اجتماعی داشته باشیم که استفاده از چادر و رعایت حجاب کامل بهترین گزینه بود.

من از سال ۸۷ مسئولیت مدیریت این مدرسه را بر عهده گرفتم و از سال ۹۰ طرح چادری شدن دانش آموزان را در مدرسه آغاز کردم و تصمیم گرفتم در اجرای این طرح واژه اجبار را برداشته و انتخاب را به دانش آموزان بسپارم.

کردکتولی موفقیت خود را در این طرح، توکل به خدا و همت همه ی دبیران مدرسه هجرت می داند و ادامه می دهد: برای اجرایی شدن این طرح از اساتید حوزه برای معرفی حجاب برتر، لزوم حفظ حجاب و آثار و مزایای آن در مدرسه دعوت کردیم و همچنین برای دانش آموزان هدایای تشویقی در نظر گرفتیم.

ما زیبایی واقعی را با چادری شدن به دانش آموزان نشان دادیم، اجرای طرح را از دانش آموزان مستعد پذیرش چادر آغاز کردیم و وقتی آن ها چادری شدند خودشان به میان دیگر دوستان رفته و آن ها را تشویق به استفاده از چادرکردند.

مدرسه هجرت یک مدرسه زنده است

کردکتولی که مدرسه هجرت را یک مدرسه زنده و با نشاط و توجه همه ی اعضای خانواده بزرگ این مدرسه به آموزهای دینی و حجاب، فعالیت انجمن اولیاء و سایر تشکل ها در آن را نشانه ای از همین زنده بودن می داند، گفت: برای انجام هر کاری باید دلسوزانه و عاشقانه تلاش کرد تا زمانی که دلت به حال جامعه و اینده دانش آموزان پاک و معصوم نسوزد، هرگزی نمی توانی موفق شوی.

مدیر مدرسه هجرت درباره راهکار موفقیت در چنین طرح هایی اذعان داشت: عشق به مملکت و سعادت آینده سازان ، یاری جستن از خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) واقعا معجزه می کند. همچنین باید بگویم شکست آغاز یک پیروزی است لذا اگر کسی کاری را برای انقلاب و اسلام آغاز کرد از شکست نهراسد که آن پلی برای پیروزی است.

Share