در افتتاح بخش اداری اداره کتابخانه های عمومی انزلی عنوان شد:

توسعه کتابخوانی یک الزام است/ نهادینه کردن مطالعه در انزلی کار دشواری نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم افتتاح بخش اداری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، فرماندار، امام جمعه و برخی از مسئولین این شهرستان صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم افتتاح بخش اداری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، فرماندار، امام جمعه و برخی از مسئولین این شهرستان صبح امروز افتتاح شد.

shams_1740حجت الاسلام و المسلمین سید عبد الجواد شمس الدین امام جمعه شهرستان بندر انزلی در این مراسم طی سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات مهم اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان تلاش در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی را به عنوان یک اقدام عملی و ارزشمند توصیف کرد.
امام جمعه شهرستان بندر انزلی همچنین گفت: با وجود مردمان فرهنگ دوست در بندر انزلی نهادینه کردن مطالعه کار دشواری نیست و این شهرستان بسترهای لازم برای توسعه فرهنگی را دارد.

امیدوارم سال آینده سال رشد و شکوفایی شهرستان بندر انزلی در زمینه های کتابخوانی باشد

فرماندار بندر انزلی با اشاره به رتبه۲ بندر انزلی در سرانه مطالعه در استان گیلان، این شهرستان را مستعد داشتن کتابخانه های استاندارد و بیشتری دانست.
قاسم روحانی فر با اشاره به تخصیص اعتبار ۴۰۰میلیون ریالی برای احداث کتابخانه در منطقه نویر از اداره کل کتابخانه های استان خواست تا در رایزنی برای تهیه زمین مناسب با توجه به اختیارات استانی، شهرستان را یاری کند.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد،سال آتی سال رشد و شکوفایی شهرستان بندر انزلی در زمینه های فرهنگی و خصوصا کتابخوانی باشد.

توسعه کتابخوانی یک الزام است

IMG_1689مسعود اخوان ماسوله با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های انزلی و ضمن تشکر از حمایت فرمانداری و شهرداری گفت : با کمک همه مسئولین و مردم فرهنگ دوست بندر انزلی توانستیم ۲۵۰ متر مربع به فضای کتابخانه شهری اضافه کنیم. وی اضافه کرد: تامین نیاز مردم فرهنگ دوست جامعه در خصوص توسعه کتابخوانی توجه بیشتر همه مسئولان را می خواهد .
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این بهره برداری از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی را ۲۴۰ میلیون ریال جهت تعمیرات و ۳۵۰ میلیون ریال بابت تجهیزات عنوان کرد .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی همچنین با تشکر از پیگیریهای نماینده مردم بندر انزلی، فرماندار پیشین و شهردار این شهرستان اختصاص طبقه سوم کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) بندر انزلی بعنوان اداره مستقل کتابخانه های عمومی مرهون تلاشها و پیگیریهای ایشان دانست.
اخوان ماسوله در پایان، از بهره برداری سه کتابخانه عمومی روستایی در روستاهای کپورچال، سنگاپین بالا وسنگاچین پایین در ایام الله دهه مبارک فجر خبرداد. وی در خصوص زمان برگزاری این مراسم نیز گفت: این مراسم روز شنبه و با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستان بندر انزلی برگزار خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این مراسم، بر توسعه امر کتابخوانی و گسترش حوزه نهضت مطالعه مفید تاکید کرد.امیر محمد پور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری اظهار کرد : معظم له توسعه مطالعه و کتابخوانی را یک تکلیف شرعی قرار داده اند.

Share