به مناسبت روز جهانی تالاب ها

تور زباله گیر بر روی رودخانه زرجوب نصب و به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به مناسبت روز جهانی تالاب ها ، تور زباله گیر بر روی رودخانه زرجوب نصب شد و به بهره برداری رسید .این اقدام در قالب طرح مدیریت احیای تالاب انزلی و با هدف حفاظت از یکی از سه رودخانه مهم استان گیلان برگزار شد .

تور زباله گیر بر روی رودخانه زرجوب نصب شد و به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به مناسبت روز جهانی تالاب ها ، تور زباله گیر بر روی رودخانه زرجوب نصب شد و به بهره برداری رسید .
این اقدام در قالب طرح مدیریت احیای تالاب انزلی و با هدف حفاظت از یکی از سه رودخانه مهم استان گیلان برگزار شد . از آنجا که رودخانه ها شریانهای اصلی حیات در همه جوامع اعم از مسکونی و غیر مسکونی می باشند، ضرورت حفاظت از این منابع حیاتی، امری لازم تلقی می شود .تور زباله گیر بر روی رودخانه زرجوب نصب شد و به بهره برداری رسید

 مدیرکل حفاظت زیست گیلان در رابطه با این خبر ضمن گرامیداشت و پاسداشت روز جهانی تالاب ها و ضرورت حراست و حفاظت از رودخانه ها که مقصد نهاییشان تالاب می باشد، از وضعیت رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت ابراز نگرانی کرد و گفت: با وجود آلودگی های زیادی که به این رودخانه ها وارد می شود قرار گرفتن این رودخانه ها در لیست آلوده ترین رودخانه های جهان عجیب نیست.
برجی اضافه کرد: رشت از جمعیت بالایی نسبت به وسعت کمی که دارد برخوردار است و تمام فاضلابهای خانگی مردم این شهرستان و برخی پسماندها بدون رعایت هیچ گونه موازین اصولی و بهداشتی به رودخانه گوهررود و زرجوب می ریزد بدون اینکه هیچ پیش تصفیه ای برای ورود این آلوده کننده های منابع آبی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام این آلودگی ها نهایتا به تالاب انزلی می ریزند و گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی این تالاب بین المللی را مورد تهدید قرار می دهند، تصریح کرد: پذیرنده نهایی این آلودگی ها دریای خزر است و اگر امروز گوهررود و زرجوب را از دست بدهیم خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست استان وارد کرده ایم.

Share