نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

تخریب عامدانه ابنیه تاریخی برای ساخت و ساز شهری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: ابنیه های تاریخی جزئی از هویت ما هستند که لازم است سازمان میراث فرهنگی و شهرداری ها نظارت بیشتری بر عدم تخریب آنها جهت شهرسازی داشته باشند.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: ابنیه های تاریخی جزئی از هویت ما هستند که لازم است سازمان میراث فرهنگی و شهرداری ها نظارت بیشتری بر عدم تخریب آنها جهت شهرسازی داشته باشند.عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شود

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با تأکید بر اینکه نباید نسبت به ابنیه های قدیمی بی توجه بود، گفت: ابنیه های تاریخی که جنبه باستانی داشته و مخصوصا به ثبت ملی یا ثبت یونسکو رسیده اند نباید مورد تخریب واقع شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اکثر مهندسان و معماران شهرسازی به وجود ابنیه تاریخی در شهرها توجه نمی کنند، یادآور شد: حتی شخصا نمونه هایی را دیده ام که به صورت عمدی ساختمانی را تخریب می کنند.

وی ادامه داد: موردی را در یکی از شهرستان ها سراغ دارم که به عمد به یک لودر می گویند به ساختمانی برخورد کند تا با تخریب بخشی از آن، بتوانند از محل یا زمین آن مکان تاریخی برای ساخت و سازهای خود استفاده کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه تصریح کرد: لذا از مجموعه هایی مثل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می خواهیم نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند و شهرداری ها نیز در کنار جنبه های اقتصادی استفاده از یک محل نسبت به تاریخ و فرهنگ آن نیز توجه لازم را داشته باشند و نظارت بیشتری بر تخریب ها صورت دهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ابنیه های تاریخی جزئی از هویت و تاریخ ماست، خاطرنشان کرد: عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شود که نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share