در نشست خبری فرمانداری رشت عنوان شد:

بهره برداری از ۲۴۶ پروژه‌ در رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال۲۴۶ پروژه پروژه‌های عام‌المنفعه در رشت به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: در این بین تعداد ۲۲۶ طرح دولتی و ۲۰ پروژه بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مهدوی فرماندار شهرستان رشت در جمع خبرنگاران گیلان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به بیان عملکرد این فرمانداری در سال جاری پرداخت.

DSC08147_400x400سید عیسی مهدوی با بیان اینکه فرمانداری شهرستان رشت  توانسته است در زمینه اقدامات امنیتی با برگزاری جلسات مکرر با شورای تأمین, امنیت مناسبی را در سطح شهرستان رشت فراهم کند اضافه کرد: در سال جاری هیچ مسئله حاد امنیتی در شهرستان مشاهده نشده و همچنین در همه ابعاد جرایم کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی در خصوص مباحث فرهنگی از اجرای برنامه های متعدد در ماه مبارک رمضان با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت نام برد و افزود: مهمترین برنامه فرهنگی برگزاری هفته فرهنگ و هنر در شهر رشت بود که با تدبیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت پایلوت انجام شد.همچنین کنگره میرزا ، تجمع عمومی در میادین شهر در بزرگداشت ائمه و کمک به مساجد و هیأت های مذهبی در روستاها و شهرها از دیگر برنامه های فرهنگی فرمانداری شهرستان رشت بوده است.
کشاورزی شهرستان باید از تک محصولی خارج شود
وی در بخش دیگری از اظهارات خود از انجام ۴۸۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۵ میلیارد ۸۰۰ ملیون تومان در شهرستان رشت  خبر داد و افزود:عمران و آبادانی روستا یکی از موارد اصلی کار فرمانداری است و هم اکنون ۹۸ درصد روستاهای شهرستان رشت جزء طرح هادی هستند.
وی اضافه کرد: ۷۴ درصد مردم شهرستان رشت در شهرها مستقر هستند بنابراین عمران شهری نیز بسیار مهم و اساسی است.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه شهرستان رشت ۲۵ درصد زمین های زراعی استان ،۲۸ درصد برنج استان و ۱۱ درصد برنج کشور را تأمین می کند اظهار داشت: باید به توسعه کشاورزی ،مدیرت آبیاری و… توجه کرد. ۹۰ درصد آبیاری کشاورزی در شهرستان به صورت سنتی می باشد که باعث هدر رفت مقدار زیادی آب می شود و باید برای جلوگیری از این کار کانال های سنتی را تبدیل به کانال های مدرن کرد و همچنین آب بنده ها و سد های لاستیکی مناسبی احداث نمود.
مهدوی اظهار کرد: کشاورزی شهرستان باید از تک محصولی خارج شود و به سمت و سو چند محصولی برویم.
بهره برداری از پروژه‌های عام‌المنفعه در رشت
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال۲۴۶ پروژه پروژه‌های عام‌المنفعه در رشت به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: در این بین تعداد ۲۲۶ طرح دولتی و ۲۰ پروژه بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: ۳۷ پروژه تجهیز و احداث پارک ها،چمن ورزشی،شبکه فاضلات چند بیمارستان و… در راستای عمران شهری ،۵ پروژه در راستای مزارع سرد آبی ،۹۲ پروژه در زمینه آموزشی،۷۴ پروژه در خصوص عمران روستا مانند مسکن روستایی و…،۴ پروژه در راستای رفاه و تأمین اجتماعی،۳ پروژه در زمینه آب کشاورزی،۶۱ پروژه در خصوص انرژی مانند نصب تراس و…،۱۰ پروژه در زمینه بهداشت و درمان،۲ پروژه در زمینه دفاع،۲پروژه در زمینه ورزش و جوانان و ۱۰۰ پروژه در خصوص صنعت و معدن می باشد.
برای اینکه شهر رشت به توسعه برسد نیازمند ثبات در شهرداری این شهر هستیم
مهدوی همچنین در رابطه با شورای شهر رشت اظهار داشت : مسلماً هر اتفاقی که در شهر رشت می افتد در کل استان تأثیر می گذارد بنابراین برای اینکه شهر رشت به توسعه برسد نیازمند به یک ثبات در شهرداری این شهر هستیم.
وی از رسانه ها درخواست کرد که در زمینه انتخاب یک شهردار مناسب به مسئولین کمک کنند تا بتوانیم شهرداری را انتخاب کنیم که بتواند رشت را به سمت توسعه هدایت کند.
فرماندار رشت در پایان برای رسیدن ثبات در شهرداری رشت اظهار امیدواری کرد و افزود: فرمانداری رشت مشکلی با شورای شهر ندارد و فقط در چند زمینه اختلاف سلیقه وجود دارد.
وی در پایان اظهار داشت: در صورت انتخاب درست و قانونی شهردار قول پیگیری سریع و رسیدگی کارها را می دهم.

Share