فرماندار رشت خبر داد:

راه اندازی کارگروه امداد و نجات برای مقابله با بحران های احتمالی در شهرستان رشت/اختصاص ۴۹۰ میلیون تومان تسهیلات به آسیب دیدگان شهرستان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار رشت از راه اندازی کارگروه امداد و نجات به منظور آموزش همگانی، هماهنگی و آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران های احتمالی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،فرماندار رشت از راه اندازی کارگروه امداد و نجات به منظور آموزش همگانی، هماهنگی و آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران های احتمالی در این شهرستان خبر داد.mahdavi_9136

سید عیسی مهدوی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه این شهرستان افزود: به منظور هماهنگی و آمادگی بیشتر دستگاه ها، شهرداری ها و شهروندان برای مقابله با حواث احتمالی این کارگروه تشکیل و شروع بکار کرده است.
وی با اشاره به ضرورت آموزش همگانی امداد و نجات و نهادینه کردن آن به عنوان یک فرهنگ عمومی افزود: امداد و نجات نباید منحصر به دستگاه های امداد رسان باشد، بلکه بایستی در مواقع بحرانی شهروندان نیز آمادگی مشارکت را در این مقوله داشته باشند.
وی با بیان اینکه در همین راستا، آموزش و ترویج فرهنگ امدادرسانی در برنامه های این کارگروه قرار دارد، اظهار کرد: آموزش شهروندان در زمینه بستن زنجیر چرخ به خودرو در زمان برف یکی از جمله این برنامه هاست که بنا شده با هماهنگی صدا و سیما به صورت پخش کلیپ هایی به اجرا درآید.

* مانور امداد و نجاد یکم تا هفتم دیماه در سقالکسار رشت

فرماندار رشت همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل زمستان بر ضرورت آمادگی بیشتر دستگاه ها تاکید و تصریح کرد: به همین منظور مانور امدادو نجات با مشارکت همه دستگاه های مربوطه از اول تا هفتم دی ماه در سقالکسار از توابع رشت برگزار می شود.
مهدوی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان باید تجهیزات و زیر ساخت ها را برای زمان بحران و بروز مشکلات احتمالی به ویژه در نقاط حساس آماده داشته و پیش بینی های لازم را در این راستا داشته باشند.
وی آمادگی شهرداری ها در مقابله با بحران های احتمالی را نیز یکی از موضوع های حائز اهمیت خواند و گفت: شهرداری باید در مسائل شهری مربوطه اهتمام لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی مربوطه و شهرداری ها در زمان برف و یخبندان در جاده های برون شهری و معابر و خیابان های درون شهری نمک و شن را در دسترس قرار دهند.
وی با اشاره به احتمال وجود افرادی بی خانمان در شهرستان بر ضرورت ساماندهی آنها تاکید و بیان کرد: سامانکده شهرداری رشت برای پناه دادن و ساماندهی این افراد اعلام آمادگی کرده است.

* اختصاص ۴۹۰ میلیون تومان تسهیلات به آسیب دیدگان شهرستان رشت

فرماندار رشت در ادامه به اختصاص ۴۹۰ میلیون تومان تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به شهرستان رشت از محل ستاد بحران خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات در اختیار آسیب دیدگان مشمول قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین یکصد میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از محل ستاد بحران به شهرستان رشت اختصاص داده شدف بود که به آسیب دیدگان پرداخت شد.

tel final1

Share