نماینده مردم لنگرود در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان

امیدوارم مدیرکل جدید کتابخانه های استان گیلان بتواند باعث تحول در این نهاد شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لنگرود در مجلش شورای اسلامی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان این که محمدپور گیلانی مدیرکل جدید کتابخانه های گیلان را در تمامی عرصه ها پویا و شاداب می بینیم اظهار داشت:امیدوارم وی با پذیرش مسئولیت کتابخانه های استان گیلان باعث ایجاد تحول در این نهاد شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلش شورای اسلامی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان IMG_7694گیلان با بیان این که محمدپور گیلانی مدیرکل جدید کتابخانه های گیلان را در تمامی عرصه ها پویا و شاداب می بینیم اظهار داشت:امیدوارم وی با پذیرش مسئولیت کتابخانه های استان گیلان باعث ایجاد تحول در این نهاد شود , هرچند این مسئولیت بسیار سنگینی است که بدون کمک مسئولین امکان پذیر نمی باشد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا لاهوتی یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور را تامین منابع و مشکلات مالی دانست و افزود :تا سال ۱۳۵۴ یک و نیم درصد از منابع تامین مالی شهرداری ها برای کتابخانه ها تخصیص داده می شد اما پس ازپایان آن سال این مقدار به نیم درصد کاهش پیدا کرد .
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم سهم پرداختی شهرداری های کل کشور به نهاد کتابخانه ها را در سال گذشته ۳۰۰ ملیارد عنوان کرد و گفت :از این مبلغ تنها ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است که علت آن نبود تکلیف قانونی می باشد.
این مقام مسئول برای رفع این مشکل در نهاد کتابخانه ها از تنظیم بخشی از قانون مقررات دولت خبر داد و افزود:بر اساس این قانون اگر شهرداری ها سهم مربوط به خود را به نهاد کتابخانه ها پرداخت نکنند, وزارت کشور و سازمان همیاری شهرداری ها مکلف است به وسیله مالیات بر ارزش افزوده سهم پرداختنی رو کسر نماید و به نهاد کتابخانه های سطح کشور پرداخت نماید.
لاهوتی در پایان بحث جذب تملک دارایی ها و منابع انسانی را به تلاش اداره کل نهاد کتابخانه های استان گیلان اشاره کرد و گفت :در این مسیر مسولان نیز به شما کمک خواهند کرد تا این رسالت مهم را به سرانجام برسانید.

Share