مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

میانه‌روی و اعتدال شرط اصلی فعالیت در عرصه فرهنگی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاضلی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی و هنری در دولت تدبیر و امید شتاب ایجاد شده است، تصریح کرد: اما باید توجه داشته باشیم که شتاب بوجود آمده در عرصه فرهنگی مانع تدبر نشده و همواره بر این تلاش بوده ایم که کارهای فرهنگی را تعمیق بخشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عصر امروز در همایش رسانه و انقلاب اسلامی که با حضور خبرنگاران گیلانی در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد , اظهار داشت:آنچه که انقلاب اسلامی ایران را در جهان فراگیر کرده است پیام انقلاب است و پیام انقلاب بدون رسانه معنا ندارد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا فاضلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در دینی دارد که مبنای آن رسانه است تصریح کرد:قرآن به عنوان معجره پیامبر و یک پیام نورانی برای همیشه تاریخ است.
IMG_9439وی از منبر به عنوان یکی از ابزارهای رسانه ای نام برد و افزود:خوشحالیم که امام ما انقلاب را انفجار نور دانسته و آنچه که از نور ساتع می شود پیام انقلاب است و رسانه‌ها تاروپودی هستند که جهان نمادین ما را در بر می‌گیرند و در فرهنگ‌سازی به ما کمک می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه جهان امرو بدون رسانه,سایت و کتاب غریب و مجهول است تصریح نمود:در فرهنگ تاریخی ما شهرها با تعداد کتاب ها و کتابخانه هایشان در بین مردم شهره شده بودند.

فاضلی به نقش های رسانه اشاره کرد و گفت: تمام بخش‌های رسانه را می‌توان در چهار نقش فرهنگ‌سازی، پر کردن اوقات فراغت، آموزش از راه مستقیم و غیر مستقیم و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی خلاصه کرد.

وی یادآور شد: در طلیعه سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام‌های انجام شده قبل و پس از انقلاب قابل قیاس نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از وجود ۳۵ هزار متر مربع فضای فرهنگی در استان خبر داد و اظهار کرد: فضای مذکور بدون در نظر گرفتن کتابخانه‌ها در استان است در حالیکه قبل از انقلاب تنها ۲ هزار متر مربع بوده است.

فاضلی با بیان اینکه دو فصل‌نامه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان منتشر می‌شد، تصریح کرد: اکنون ۱۷۱ نشریه در استان منتشر می‌شود و گیلان پس از تهران و قم دارای رتبه نخست تعداد نشریه در کشور است.

وی به انتشار ۴۸۳ عنوان کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان اشاره کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع ۵۰ عنوان کتاب در استان منتشر شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ۷۷ چاپخانه در استان و انتشار ۹ روزنامه، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳۰ انتشاراتی در استان داریم ضمن اینکه ۴۶ موسسه فرهنگی هنری در گیلان فعالیت می‌کنند.

فاضلی به فعالیت ۱۶ پایگاه اطلاع‌رسانی دارای مجوز در استان اشاره کرد و گفت: مجوز هفت پایگاه خبری تحلیلی به‌زودی صادر می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت ۱۳۴ اموزشگاه آزاد هنری در گیلان اشاره کرد و افزود:۳۵ آموزشکاه موسیقی ,۷ نگارخانه و ۵ آموزشگاهه سینمایی در گیلان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی و هنری در دولت تدبیر و امید شتاب ایجاد شده است، تصریح کرد: اما باید توجه داشته باشیم که شتاب بوجود آمده در عرصه فرهنگی مانع تدبر نشده و همواره بر این تلاش بوده ایم که کارهای فرهنگی را تعمیق بخشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان میانه‌روی و اعتدال را شرط اصلی فعالیت در عرصه فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: با آنها که می‌خواهند در عرصه فرهنگی وارد شوند برخورد میانه داریم.

فاضلی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف همزمان با دهه فجر در گیلان، اظهار کرد: امسال پنج هزار فعالیت فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

Share