معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای اداری

نرخ بیکاری در گیلان مایه شرمندگی مدیریت است/ بودجه ها روی حل مسئله فاضلاب شهری و تصفیه پس‌آب‌ها متمرکز شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اول رئیس جمهور، استان گیلان را یکی از استان‌های ویژه با پتانسیل بالا دانست و گفت: نرخ بیکاری در استان گیلان مایه شرمندگی مدیریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اول رئیس جمهور، استان گیلان را یکی از استان‌های ویژه با پتانسیل بالا دانست و گفت: نرخ بیکاری در استان گیلان مایه شرمندگی مدیریت است.

jahan_6874 اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور عصر امروز، ۳۰ دی در جلسه شورای اداری استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با تاکید بر اجرایی شدن سیاست‌های دولت در حوزه عملیاتی مدیران استانی، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در سیاست خارجه به دنبال رفع آثار ناشی از تحریم‌های ظالمانه با حفظ منافع ملی و حقوق هسته‌ای ملت است و می‌خواهد چهره واقعی مردم ایران را با تعامل و گفتگو به دنیا نشان دهد.

وی ایران را دارای امنیت و ثبات دانست و افزود: کشورهای منطقه بدون حضور ایران قادر نخواهند بود مشکلاتشان را حل کنند و اقتدار نظام و ملت به انسجام جدی در داخل بستگی دارد؛ تنها در این صورت است که می‌توانیم از یک موضع قدرت با دنیا وارد مذاکره و گفتگو شویم؛ مردم نیز وقتی می‌بینند دولت‌مردان به جای تفرقه و دوییت به فکر رفع مشکلاتشان هستند، قطعا همکاری و کمک می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور خواستار بهره ‌مندی از همه استعدادهای درون نظام شد و ادامه داد: هر نیروی مستعد و توانمندی که بتواند گره از کار کشور و مردم باز کند باید بکار گرفته شود، اما در حوزه مسائل اقتصادی موضوع باید جدی‌تر دنبال گردد.

جهانگیری کاهش نرخ تورم را یکی از دستاوردهای بی‌نظیر دولت یازدهم دانست و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برای کاهش نرخ تورم سیاست‌های دقیقی اتخاذ کرده و جلوی بی‌انضباطی‌های مالی را گرفته است و امیدواریم با ادامه این روند و کاهش نقدینگی، تا آخر امسال به نرخ ۱۷ درصدی تورم برسیم؛ در زمینه رکود هم گام‌های بلندی برداشتیم و تصمیمات مهمی گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۴ درصد رشد اقتصادی داشتیم که این رقم طی سال‌های گذشته به منفی ۱.۹ رسیده بود.

جهانگیری با اشاره به کاهش غیر منتظره بهای نفت، عنوان کرد: این کاهش بها در هیچ مجمع داخلی و بین‌المللی قابل پیش‌بینی نبود؛ در حال حاضر بهای نفت تاثیر جدی روی درآمدهای ارزی دولت می‌گذارد و کاهش واردات یا افزایش قیمت کالاهای وارداتی را به دنبال دارد، زیرا درآمد دولت از محل فروش نفت و میعانات نفتی تامین می‌شود و با این کاهش بها، درآمد دولت کاهش می‌یابد.

معاون اول دکتر روحانی، با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن دستاوردهای اقتصادی دولت در پی کاهش بهای نفت، خاطرنشان کرد: با به توانمندی مدیران داخلی در بخش‌های دولتی و خصوصی اطمینان داریم و نیازمند همکاری مردم در این مقطع هستیم؛ خوشبختانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهکار خروج از این بحران و رونق اقتصادی است.

وی از رشد اقتصادی مثبت و کاهش نرخ تورم به زیر ۱۶ درصد در سال ۹۴ خبر داد و افزود: لازمه تحقق این امر افزایش صادرات غیر نفتی توسط مدیران استانی است؛ استانداران باید به کاهش هزینه‌های دولت و صرفه‌جویی در پرداخت‌ها بپردازند و پروژه‌های نیمه تمام توسط بخش خصوصی پیگیری و تکمیل شوند.

جهانگیری با اشاره به بودجه ۲۳ میلیارد تومانی بخش عمران در سال ۹۳، گفت: ۱۰۰ درصد بودجه‌های عمرانی استان ها تا امروز پرداخت شده است.

معاون  اول رییس جمهور، استان گیلان را یکی از استان‌های ویژه با پتانسیل بالا دانست و تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان گیلان با توجه به نزدیکی این استان به مرکز، مایه شرمندگی مدیریت است؛ باید راهکار حل این معضل را پیدا کنیم.

وی کشاورزی را یکی از استعدادهای گیلان دانست و بیان کرد: این استان در زمینه برخی محصولات کشاورزی نظیر برنج جزو شاخص‌های اصلی است، اما واردات بی‌رویه برنج طی سال های گذشته صدماتی را به این حوزه وارد کرد که با برنامه ریزی و تدبیر دولت یازدهم، میزان واردات تنظیم شد.

جهانگیری خواستار اتمام باقی مانده پروژه آزادراه قزوین – رشت شد و گفت: راه‌آهن قزوین – رشت و رشت – انزلی و رشت – آستارا نیز مشکل ندارد و باید به سرعت به نتیجه برسد. این خط راه‌آهن برای ما از جهات مختلف مهم است، زیرا خط جدیدی برای ترانزیت کالا محسوب می‌گردد.

معاون اول رئیس جمهور به معضل فاضلاب و زباله گیلان نیز اشاره کرد و یادآور شد: مسئله زباله ۱۰۰ درصد اقتصادی است و می توان زباله را به انرژی تبدیل کرد؛ همچنین همه بودجه ها باید روی حل مسئله فاضلاب شهری و تصفیه پس‌آب‌ها متمرکز شود.
/ایسنا
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share