وزیر نیرو در مراسم افتتاح سد آیت الله بهجت

مردم گیلان لایق خدمات شایسته تری بوده اند/افزایش کیفیت آب شرب گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید چیت چیان، امروز در مراسم افتتاح سد آیت الله بهجت که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: گیلان هرچند از نظر منابع آبی غنی است اما به دلیل شرایط خاص این منطقه کیفیت آب شرب خوبی وجود نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر نیرو گفت: افتتاح سد مخزنی سد آیت الله بهجت در گیلان کاری باکیفیت فنی بالا و بسیار ارزشمند است.

chitchian_6595حمید چیت چیان، امروز در مراسم افتتاح سد آیت الله بهجت که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: گیلان هرچند از نظر منابع آبی غنی است اما به دلیل شرایط خاص این منطقه کیفیت آب شرب خوبی وجود نداشت.

وی افزود: مردم این استان لایق خدمات شایسته تری بوده اند و از این رو امروز با افتتاح این سد ۱۴ شهر گیلان و ۲۳۰ روستا از آب شرب باکیفیت برخوردار شدند.

چیت چیان ادامه داد: ۱۵۰ میلیون مترمکعب برای آب شرب مردم و ۱۵ میلیون مترمکعب از آب این سد برای حق آبه کشاورزان منطقه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: افتتاح سد مخزنی سد آیت الله بهجت در گیلان کاری باکیفیت فنی بالا و بسیار ارزشمند است.

 وزیر نیرو با اشاره به تولید برق ۶.۳ مگاوات در این منطقه خاطرنشان کرد: دو پروژه دیگر گیلان شامل پلرود و شفارود را در استان در دست ساخت داریم و الان شنیدم که سد شفارود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در ساخت این سد سرعت عمل بیشتری ببینیم.

چیت چیان، با بیان اینکه برای استفاده از منابع آبی موجود استان مطالعات دیگر در منطقه نیز در جریان است تصریح کرد: دست اندرکاران آب و برق در دولت تدبیر و امید در جهت استحصال درست آب، تلاشهای بسیاری می کنند.
/ایسنا

Share