علیزاده:تنوع قومیتی رودبار مزیت گردشگری این منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،روز گذشته مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به همراه معاونین خود به شهرستان رودبار سفر کرد و با فرماندار و روسای ادارات این شهرستان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،روز گذشته مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به همراه معاونین خود به شهرستان رودبار سفر کرد و با فرماندار و روسای ادارات این شهرستان دیدار و گفتگو نمود.
۱۳۲۱۹۴۲۴۰۹رضا علیزاده دراین دیدار با بیان اینکه رودبار از قدیمی ترین شهرهای تاریخ است که در مدخل ورودی استان گیلان قرار گرفته،براهمیت نقش آن در جذب گردشگر اشاره کرد.
وی از تنوع قومیتی در این منطقه بعنوان یک مزیت گردشگری یاد کرد و گفت:این ویژگی جایگاه مهمی در بخش مردم شناسی گیلان دارد.
وی اظهار داشت:خوشبختانه زیتون رودبار در کل کشور بعنوان سوغات منحصر بفرد این شهرستان دارای شهرت است اما متاسفانه صنایع دستی آن که میراث کهن این دیار می باشد بعلت عدم معرفی صحیح مورد استقبال قرار نگرفته؛در حالیکه حمایت از صنایع دستی علاوه بر کمک می تواند عامل تاثیرگذاری بر جذب گردشگران باشد.
این مسئول، جشنواره ها و همایش های علمی و منطقه ای را راهکاری موثر در معرفی شهرستان رودبار و قابلیت های آن به سایر نقاط کشور دانست و تصریح کرد:متاسفانه با وجود موقعیت مطلوب مکانی این شهرستان در سطح استان،حضور اندک گردشگران و سرمایه گذاران در منطقه مورد قبول نیست.
علیزاده بر لزوم همکاری دستگاه ها در رفع موانع موجود در شهرستان رودبار تاکید کرد و گفت:عدم تکمیل پروژه های ناتمام ناشی از فقدان اعتبارات و نیز عدم هماهنگی دستگاه های متولی است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اهمیت بالای شهرستان رودبار به جهت بهره مند بودن از میراث فرهنگی متعدد و گنجینه های تاریخی فراوان، گفت: بهتر است عملیات عمرانی علی الخصوص حفاری در این شهرستان با هماهنگی کارشناسان میراث فرهنگی صورت گیرد.
در ادامه این سفر علیزاده نشستی با سرمایه گذاران شهرستان رودبار داشت که طی آن به بحث و بررسی پیرامون ارزش فعالیت اقتصادی در این شهرستان پرداخت.
افتتاح موزه توانمندی های صنایع دستی زنان رودبار و گلباران مزار شهدای گمنام روستای فیلده از دیگر برنامه های سفر مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به این شهرستان بود.

Share