رئیس کل دادگستری گیلان

زندان های گیلان تنها ظرفیت ۴ هزار زندانی را دارند/بند نسوان گیلان تنها در رشت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری گیلان بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه فعالیت اصلی قوه قضائیه قضاوت است، اظهار کرد: به منظور کاهش پرونده‌های قضایی راهکار پیشگیری، حمایت از سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در قوه قضائیه پیگیری می‌شود.

در بخش امنیتی دغدغه زندان‌های استان را داریم و باید این دغدغه کاهش پیدا کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری گیلان بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه فعالیت اصلی قوه قضائیه قضاوت است، اظهار کرد: به منظور کاهش پرونده‌های قضایی راهکار پیشگیری، حمایت از سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در قوه قضائیه پیگیری می‌شود.در بخش امنیتی دغدغه زندان‌های استان را داریم و باید این دغدغه کاهش پیدا کند

وی به شرایط زندان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: زندانیان با ورود به زندان باید مورد آموزش، فرهنگ‌سازی و اصلاح و تربیت قرار گیرند و این موضوع نیازمند عزم جدی است.

رئیس کل دادگستری گیلان قدمت بعضی از زندان‌های این استان را ۸۸ سال خواند و تصریح کرد: شرایط سوله‌های مربوط به یک تعاونی در اردوگاه حویق باید تغییر پیدا کند.

وی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید کرد و گفت: قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها را به عنوان یک اصل پذیرفته که باید بسترهای آن فراهم شود.

سیاوش‌پور برخورد قانونمند را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: باید با آگاه‌سازی از افراط و تفریط پرهیز شود.

وی اجرای قانون را مهم خواند و خاطرنشان کرد: در بخش امنیتی دغدغه زندان‌های استان را داریم و باید این دغدغه کاهش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری گیلان ظرفیت نگه‌داری زندانیان در زندان‌های این استان را چهار هزار نفر دانست و متذکر شد: تعداد ۸ هزار نفر زندانی در ۱۴ نقطه گیلان نگه‌داری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بند نسوان گیلان تنها در رشت است، ایجاد بند نسوان در غرب و شرق این استان را مهم دانست./فارس

Share