مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان

گمرگ آستارا می‌تواند موزه بسیار خوبی برای انتقال موضوع‌های فرهنگی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ساختمان گمرک آستارا مکان مناسبی برای انتقال موضوع‌های فرهنگی است و با کمی اعتبار می‌تواند به موزه فعال تبدیل شود.علیزاده با بیان اینکه مفاهیم فرهنگی از موضوع‌های مربوط به تمدن ایران است، تصریح کرد: موضوع‌های فرهنگی را می‌توان به آن طرف مرزهای جغرافیایی انتقال داد.

اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ساختمان گمرک آستارا مکان مناسبی برای انتقال موضوع‌های فرهنگی است و با کمی اعتبار می‌تواند به موزه فعال تبدیل شود.
alizade_3824
رضا علیزاده با اشاره به قدمت ساختمان گمرک آستارا اظهار کرد: ساختمان مذکور می‌تواند موزه بسیار خوبی برای انتقال موضوع‌های فرهنگی باشد.

وی ساختمان گمرک آستارا را بسیار فاخر عنوان کرد و افزود: پرونده ثبتی ساختمان مذکور که در نقطه صفر مرزی قرار دارد به تهران ارائه شده و با اندکی اعتبار می‌توان آن را تبدیل به موزه‌ای فعال کرد.

علیزاده با بیان اینکه مفاهیم فرهنگی از موضوع‌های مربوط به تمدن ایران است، تصریح کرد: موضوع‌های فرهنگی را می‌توان به آن طرف مرزهای جغرافیایی انتقال داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، گمرک آستارا در نقطه صفر مرزی به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی ایران دارای شأن ویژه‌ای خواند و بیان کرد: وضعیت حاکم در گمرک آستارا باید بر گرفته از الگوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد بنابراین مواجه شدن با افرادی که وارد کشور می‌شوند مهم است.

وی از راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی و گردشگری سلامت در پایانه مرزی آستارا خبر داد و گفت: استمرار مرکز مذکور حائز اهمیت است اما دریافت اجاره از مرکز اطلاع‌رسانی و گردشگری سلامت پایانه مرزی آستارا نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

علیزاده خواستار در اختیار گذاشتن مرکز اطلاع‌رسانی و گردشگری سلامت در پایانه مرزی آستارا به صورت رایگان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان شد و خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه گمرک باید فضایی به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شود./فارس

Share