به مناسبت روزجهاني موزه

قهرمانان مدال خودرا به موزه رشت اهدا کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، فردین معصومی و جهانبخش عسگری پهلوان و قهرمانان جهانی کشور در گیلان بازوبند پهلوانی ، مدال ها و کاپ های خویش را به موزه رشت اهدا کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نام آوران یادشده عصر یکشنبه در مراسمی بمناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، نمادهای افتخار خویش را با هدف تعلق به ملت به موزه بخشیدند.

81168447-5703396ˈجهانبخش عسگری ˈ دارای ۱۰ مدال جهانی تاکید کرد: این عناوین نماد حمایت مردم از داشته های خویش است و برای حفظ و الگوپذیری جوانان به موزه رشت اهدا می شود.

عسگری اهل لشت نشا گیلان با سابقه ۲۵ سال فعالیت در رشته های مختلف ورزشی چون دو و میدانی،کشتی، جودو، گلبال نابینایان از سال ۷۳ به عضویت تیم ملی وزنه برداری در آمد و تا سال ۸۷ رکورددار این رشته در دنیا بوده است.

عسگری کلیه مدال ها ،کاپ ها و احکام خویش را به موزه رشت بخشید.

فردین معصومی ولدی اهل ماسال گیلان از پهلوانان کشتی کشور در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۰۶ گوانگ ژو چین به نایب قهرمانی و در ۲۰۰۹ هرنینگ به مقام سوم دسته ۱۲۰ کیلو رسیده است.

وی همچنین صاحب چهار مدال طلای قهرمانی آسیا و یک نقره و یک برنز بازی های آسیایی شده است.

معصومی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات المپیک پکن هم شرکت کرد و به مقام پنجم رسید.

وی بازوبند پهلوانی و بخشی از مدال های خویش را به موزه رشت بخشید.

*انسان ها ، سرمایه های اصلی هستند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان بیان کرد: در نام آوری سرمایه ها بیشتر طبیعت و منابع مطرح می شود، این درحالیست که انسان ها سرمایه های اصلی هر جامعه هستند و می بایست مورد توجه باشند.

ˈ محمد احمدی پور ˈ در مراسمی که با عنوان اهدای بازوبند پهلوانی و مدال های قهرمانی در رشت برگزار شد؛ با انتقاد از مراسمی کوچک برای اتفاق یادشده گفت: این مدال ها نماد تلاش و افتخار یک ملت است و این مراسم برای الگو پذیری جوانان می بایست در ابعاد وسیع و با حضور نسل نو برگزار می شد.

*ایجاد مسوولیت اجتماعی برای حفظ میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این مراسم تاکید کرد: برای حفظ میراث فرهنگی می بایست مسوولیت اجتماعی ایجاد شود.

ˈ رضا علیزاده ˈ با اشاره به نامگذاری سال ۲۰۱۴ بعنوان ˈ میراث یادآوری ˈ افزود: نام آوران و مفاخر کشور می بایست در زمان حیات پاس داشته شوند.

وی همچنین تاکید کرد: می بایست موزه های تخصصی برای معرفی مواریث گیلان ایجاد شود.

مراسم اهدای بازوبند پهلوانی و مدال های قهرمانی به موزه رشت بمناسبت بیست و هشتم اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با حضور جمعی از مدیران استان، ورزشکاران و ورزش دوستان در سالن المپیک ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد

/ایرنا

Share