استاندار گیلان در بازدید از سد مخزنی شفارود

سد شفارود تنها پروژه کشور است که از فاینانس چین بهره گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان که دیروز از سد آیت الله بهجت بازدید کرده بود امروز نیز در بازدید از سد مخزنی شفارود با اشاره اهمیت حیاتی ساخت سدها در گیلان گفت: سد شفارود تنها پروژه ای در کشور است که سال گذشته از فاینانس چین بهره گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان که دیروز از سد آیت الله بهجت بازدید کرده بود امروز نیز در بازدید از سد مخزنی شفارود با اشاره اهمیت حیاتی ساخت سدها در گیلان گفت: سد شفارود تنها پروژه ای در کشور است که سال گذشته از فاینانس چین بهره گرفت .

jpg2675دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز به همراه جمعی از مسئولین با حضور در محل اجرای سد شفارود از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت و دستورات لازم را به مسئولین امر جهت تسریع در اجرای آن صادر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان پس از بازدید از مراحل ساخت سد شفارود در نشست با جمعی از مسئولین و دست اندرکاران اجرای این طرح از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی سد شفارود خبر داد و افزود : مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از ان از طریق فاینانس تامین میشود.

استاندار با اشاره به اهمیت ساخت سدها برای استان گیلان تصریح کرد : این پروژه تنها پروژه ای در کشور بود که موفق گردید در سال گذشته از فاینانس چین بهره گیرد و در شورای اقتصاد مصوب شود .

استاندار گیلان با بیان اینکه سد مخزنی شفارود علی‌رغم اینکه طرح مطالعاتی آن در سال‌های گذشته آغاز گردیده بود اما متأسفانه به علت عدم تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آن از جدیت لازم برخوردار نبود اظهار داشت : باعنایت خاص دولت و تلاش ویژه وزارت نیرو و مسئولین استانی در سال گذشته اجرای این پروژه از محل فاینانس ایران در چین که رقم قابل توجهی نیز می باشد در شورای اقتصاد مصوب و نهایی شد .

دکتر محمد علی نجفی به حساسیت‌ استان بر رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی در اجرای پروژه ها اشاره کرد و افزود : تلاش براین است تا براساس بررسی‌ و مطالعات مهندسی ارزش ، توجه محیط زیست رعایت شود.

وی از جدیت مسئولین در اجرای هرچه سریعتر این پروژه خبر داد و افزود : زمان پیش بینی شده جهت اجرای این پروژه ۴۸ ماه می‌باشد که اگر این زمان افزایش یابد دولت متضرر خواهد شد .

استاندار گیلان بر ضرورت  تأمین آب شرب و کشاورزی مورد نیاز استان تاکید کرد و افزود : دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای نسبت به تأمین آب شرب و زراعی دارد و مسئولین استانی نیز در جهت تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهند بود.

وی برضرورت همکاری و حمایت مجدانه مسئولین در جهت اجرای هر چه سریعتر این پروژه تأکید کرد و افزود : با اجرای این پروژه آب شرب شهرستان های رضوانشهر ، پره‌سر و تالش تأمین خواهد شد و بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش آن قرار خواهد داد.
jpg2667 jpg2668 jpg2670 jpg2671 jpg2673  jpg2677

Share