مسئول بسیج هنرمندان استان گیلان

رونمایی از سه فیلم شهدای هنرمند شاخص گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول بسیج هنرمندان گیلان از رونمایی از سه فیلم شهدای هنرمند شاخص گیلان و کتاب یک آسمان پرنده عاشق همزمان با کنگره شهدای هنرمند استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول بسیج هنرمندان گیلان از رونمایی از سه فیلم شهدای هنرمند شاخص گیلان و کتاب یک آسمان پرنده عاشق همزمان با کنگره شهدای هنرمند استان خبر داد.

IMG11230557کیومرث دولتی، مسئول بسیج هنرمندان استان گیلان با بیان اینکه کنگره شهدای هنرمند استان ۴ آذر با حضور سردار مسجدی، معاون مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خاتم الانبیا(صل الله علیه و اله) رشت برگزار می‌شود؛ افزود: در استان گیلان ۴۱ شهید هنرمند شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه رونمایی از آثار تولیدی کنگره از برنامه‌های یادواره شهدای هنرمند استان است، افزود: رونمایی از سه فیلم کوتاه به منظور معرفی سه شهید هنرمند شاخص استان از برنامه‌های مهم است که با حمایت کنگره سرداران و هشت هزار شهید گیلان و سازمان بسیج هنرمندان استان توسط هنرمندان بسجی تولید شده است.

دولتی اضافه کرد: فیلم عطف شالیزار به کارگردانی صدیقه مهرانگیز به معرفی شهید علیرضا نامدار به عنوای رزمنده هنرمند و شاعری عارف و وارسته در هشت دقیقه می‌پردازد.

دولتی با اشاره به اکران فیلم خواب سبز به کارگردانی الناز ضیاء تصریح کرد: این فیلم زندگی شهید حبیب پورکان را که در رشته بازیگری (پانتومیم) فعالیت می‌کرد را به صورت پانتومیم روایت کرده و سپس عکس‌ها و وصیت نامه این شهید را ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: فیلم سوم هم گنجشکک خونین پر نام دارد که صدیقه میرغفاری در این فیلم زندگی شهید رضا کیاموسوی شاعر لاهیجانی را کارگردانی می‌کند.

مسئول بسیج هنرمندان استان گیلان همچنین از رونمایی از دو عنوان کتاب در این یادواره خبر داد و تصریح کرد: کتاب اولیک آسمان پرنده عاشق نام دارد که در این کتاب ۴۱ شهید هنرمند استان معرفی می‌شوند و در پایان کتاب نیز تصاویری از آثار شهدای هنرمند از قبیل شعر، عکس، خوشنویسی نمایش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: کتاب آفاق جان مجموعه اشعار حبیب الله امامی نصیرمحله شاعر آئینی و ارزشی استان است که حاصل یک عمر اشعار خود را در این کتاب با حمایت سازمان بسیج هنرمندان استان به چاپ رسانیده است./شبستان

Share