با اجرای حکم صادره از سوی مرجع قضایی

رفع تصرف ۱۷ هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش لوندویل پس از ۱۸ سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با اجرای مرحله نهایی حکم صادره از سوی مرجع قضایی مبنی بر رفع تصرف اراضی پناهگاه حیات وحش لوندویل که از سال ۷۵ تحت عنوان شناهگاه و مجتمع گردشگری ، تحت تصرف یکی از شرکتهای سرمایه گذاری منطقه بود، آزادسازی و به پناهگاه حیات وحش لوندویل بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هفده هکتار از از اراضی پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا پس از هجده سال رفع تصرف شد .

IMG_0505با اجرای مرحله نهایی حکم صادره از سوی مرجع قضایی مبنی بر رفع تصرف اراضی پناهگاه حیات وحش لوندویل که از سال ۷۵ تحت عنوان شناهگاه و مجتمع گردشگری ، تحت تصرف یکی از شرکتهای سرمایه گذاری منطقه بود، آزادسازی و به پناهگاه حیات وحش لوندویل بازگردانده شد.

شهروز قلی نژاد رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان استارا در این رابطه گفت : مرحله اول اجرای حکم قضایی در ابتدای فصل گردشگری و با رفع تصرف و خلع ید متصرفین آغاز گردید بنا به تصمیم شورای تامین شهرستان و با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان ، به متصرفین ۳ ماه مهلت داده شد تا در پایان فصل گردشگری و استفاده گردشگران از ابنیه و تاسیسات موجود اقدام نهایی جهت رفع تصرف و قلع و قمع انبیه انجام پذیرد. قلی نژاد اضافه کرد پس از پایان مهلت مقرر، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری نیروی انتظامی نسبت به تخریب ۲۸ واحد پلاژ ساحلی، ۶۵ سکوی آلاچیق و تاسیسات دیگر اقدام نموده و تعداد ۱۱ دستگاه کانکس با ادوات و تجهیزات نیر جهت استفاده در اکو پارک تحویل اداره حفاظت محیط زیست آستارا گردید.
رفع تصرف این اراضی که در ضلع جنوبی تالاب آق و در سواحل روستای سیبلی واقع گردیده ، پس از ۱۸ سال تصرف توسط افراد سودجو و تخریب قسمتهایی از جنگلهای توسکای حاشیه تالاب ، و با همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا و علیرغم تلاش های عدیده متصرفین و حامیان آنها مبنی بر جلوگیری از اجرای حکم انجام گردید که خوشحالی دوستداران محیط زیست منطقه را فراهم نمود.

IMG_0504

Share