استاندار گیلان در شورای برنامه ریزی استان

بانک‌ها و موسسات خصوصی پول را دیگر استان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر محمدعلی نجفی درهفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان وی با ابراز نارضایتی از عملکرد برخی از بانک‌های خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری اظهار داشت : متأسفانه عملکرد این بانک‌ها به گونه‌ای است که پول را از استان جمع‌آوری کرده و در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر محمدعلی نجفی درهفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و افزود : باتوجه به نوسانات قیمت نفت و مشکلات تأمین اعتبارات در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی قطعاً با ادامه روند فعلی و سیستم موجود توفیقاتی حاصل نخواهد شد لذا تمامی مدیران باید با تمام توان خود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.jpg2703

وی اقتصاد مقاومتی را سیاست ابلاغی نظام دانست و افزود : پس از فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان درخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی دولت به جد وارد عمل شد و جلسات مکرری در این خصوص برگزار شد.

وی ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد برخی از مدیران در بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : متاسفانه  برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت تحقق این مهم هنوز برنامه‌ای ارائه نکردند که باید از اهتمام لازم دراین امر برخوردار باشند.

استاندار گیلان همچنین برضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های خوب شرکت‌های دانش بنیان در تحقق اقتصادمقاومتی  تأکید کرد و افزود : دولت منابع خوبی در این خصوص اختصاص داده که مدیران باید به نحو احسن از این فرصت‌ها در جهت توسعه و شکوفایی استان بهره گیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به موضوع اصلاح قیمت نان اشاره کرد و افزود : زمانی که افزایش قیمت سوخت در حال شکل‌گیری بود در کنار آن موضوع افزایش قیمت نان نیز مطرح گردید اما به دلایل این بحث به تعویق افتاد و از همان ایام تمامی نانوایان متقاضی افزایش قیمت نان بودند.

وی از تحمل فشار سنگین بر نانوایی‌ها در این ایام خبر داد و افزود : اگر زمینه تغییر شغل برای نانوایی‌ها فراهم می شد مطمئناً باتوجه به سختی‌های آن دیگر این شغل را انتخاب نمی کردند.

استاندار گیلان بر ضرورت نظارت و کنترل مجدانه دستگاههای نظارتی در بحث کیفیت نان نیز تاکید کرد وگفت : کنترل و نظارت در بحث کیفیت نان ،رعایت مسائل بهداشتی و عدم کم فروشی از جمله مباحث مهمی به شمار می‌رود که دستگاههای نظارتی باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند  .

استاندار گیلان همچنین از برگزاری جلسات توسعه ای استان با حضور دکتر نوبخت خبر داد و افزود : در این جلسات عقب ماندگی‌های استان در طی سنوات گذشته مطرح گردید و بر تقویت بخش‌های آب، راه، فاضلاب روستایی و شهری، چای تأکید شد.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد برخی از بانک‌های خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری اظهار داشت :  متأسفانه عملکرد این بانک‌ها به گونه‌ای است که پول را از استان جمع‌آوری کرده و در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری نیز در این نشست با بیان اینکه قیمت آرد و نان از خرداد سال ۹۱ تاکنون تغییر نکرده است افزود : قیمت تمام شده گندم برای دولت حداقل ۱۱۵۰ تومان بوده که با اعمال یارانه ۴۶۵ تومان به کارخانه تحویل می‌دهد.

اصغریان با بیان اینکه با احتساب یارانه مستقیم (۴۵۰۰ تومان به هر نفر) یارانه دولت به بخش آرد و نان به حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال بالغ می‌شود از افزایش  قیمت نان به طور متوسط حداکثر ۳۰ درصد خبر داد و افزود : افزایش در دو بخش افزایش قیمت آرد و افزایش هزینه‌های تبعی مانند کارگر، سوخت و حمل ونقل صورت پذیرفته است .

معاون برنامه‌ریزی استانداری همچنین با اشاره به میزان منابع و مصارف بانک‌های استان اظهار داشت : سرجمع سپرده‌های بانکی استان منتهی به سال ۹۲ معادل ۷۶۶۲۹ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سرجمع مصارف بخش‌های اقتصادی بانک‌های استان در سال ۹۲  ،  ۱۱۶هزار و۶۸۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی برخوردار می‌باشد افزود : سرجمع مصارف بخش‌های اقتصادی بانک‌های استان در شش ماهه سال ۹۳ معادل ۱۲۱هزار و۹۳ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصد در این بخش هستیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده ی رشت و عضو ناظرمجلس در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری نیز در این نشست بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و افزود : اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور و عبور از تحریم ها است .

وی  با بیان اینکه به اذعان مسئولین وزارت خانه‌ها ،با حضور دکتر نجفی در استان حرکت‌های خوبی در سطح ملی و وزارت خانه‌ها به منظور توسعه استان شکل گرفته است افزود :  از افتخارات مان است که استاندارمان هم از تحصیلات اقتصادی برخوردار است و هم عملکرد خوبی را در این بخش از ایشان شاهد هستیم.

رهبری املشی نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش نیز در این نشست بر بهره‌گیری استان از منابع تخصیص یافته به شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و افزود : دولت منابع خوبی را در این بخش اختصاص داده که باید به نحو احسن از آن بهره گیریم.

Share