ترقی در مهدیه رشت

نامه‌نگاری‌ های عسگراولادی به اصلاح‌طلبان مبارزه بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمیدرضا ترقی در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت حبیب‌الله عسکراولادی گفت:نامه‌نگاری عسکراولادی به اصلاح‌طلبان مبنی بر بازگشت سران فتنه به دامن انقلاب، نوعی مبارزه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نامه‌نگاری عسکراولادی به اصلاح‌طلبان مبنی بر بازگشت سران فتنه به دامن انقلاب، نوعی مبارزه بود.

13920815000747_PhotoAحمیدرضا ترقی عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت حبیب‌الله عسگراولادی نماینده فقید ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) و آیت‌الله مهدوی‌کنی در مهدیه این شهر اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی و عسکراولادی اسوه مجاهدت بودند.

وی به پیام مقام معظم رهبری برای دو شخصیت مذکور اشاره کرد و افزود: نقطه اشتراک آیت‌الله مهدوی‌کنی و عسکراولادی در راستای وحدت نیروهای انقلاب و اصولگرا در کشور بود و نقش بسیار موثری در این زمینه ایفا کردند.

ترقی با اشاره به دیدار خانواده عسکراولادی با مقام معظم رهبری، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سه ویژگی تدین، اخلاق و تفکر را برای عسکراولادی برشمردند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، عسگراولادی را سیاست‌گذاری مقید به دین معرفی کرد و گفت: عسگراولادی در حرکت خود از ارزش‌های اسلامی غافل نبود و عمارگونه در صحنه سیاسی جامعه عمل کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب عسگراولادی را فردی منصف در عرصه سیاسی دانستند، تصریح کرد: سخنان عسکراولادی در مورد موضوع‌ها با تدبیر، تفکر و تحقیق بود.

ترقی به تسلط عسگراولادی به قرآن اشاره کرد و یادآور شد: فهم عمیق عسگراولادی از قرآن نشان می‌دهد خداوند بصیرت و نگاه عمیقی به او داده بود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مبارزه عسگراولادی را بر مبنای تدین خواند و اظهار کرد: مبارزه و زندگی عسگراولادی را می‌توان به شش دوره تقسیم کرد.

وی مقطع نخست دوران مبارزه عسگراولادی را از ۱۶ سالگی در همراهی با آیت‌الله کاشانی در ملی شدن صنعت نفت دانست و خاطرنشان کرد: دوره مذکور مقطع کارآموزی مبارزه عسگراولادی بود.

ترقی دوره دوم مبارزه عسگراولادی را در کنار امام (ره) قبل از ۱۵ خرداد ماه سال ۴۲ عنوان کرد و افزود: دوره مذکور مقطع تجربی مبارزه عسگراولادی محسوب می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، عسکراولادی را رابط امام (ره) با گروه‌ها و تشکل‌های مذهبی به منظور زمینه‌سازی برای مقابله با سیاست‌های ستم‌شاهی اعلام کرد.

وی دوران سوم مبارزه عسگراولادی را مقطع زندان دانست و بیان کرد: عسگراولادی از سال ۴۳ وارد زندان شد و در مدت ۱۳ سال توانست روش صحیح مبارزه را کشف کرده و طبق آموزه‌های دینی به زندانیان آموزش دهد.

ترقی با اشاره به اینکه سال‌های ۵۶ تا ۵۹ دوره ثمره‌گیری از مبارزه توسط عسکراولادی بود، تصریح کرد: عسکراولادی در مقطع مذکور مسئولیت‌های رسیدگی به خسارت‌دیدگان انقلاب، تاسیس کمیته امداد و تصدی‌های اجرایی را به عهده داشت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تجدید مبارزه با التقاط و انحراف در انقلاب را دوره پنجم زندگی عسکراولادی برشمرد و گفت: عسکراولادی در دوره نخست وزیری میرحسین موسوی متوجه انحراف دولت به طرف اقتصاد سوسیالیستی شده بود.

وی دوره ششم زندگی عسگراولادی را تاپایان حیات او دانست و خاطرنشان کرد: مقطع مذکور به فعالیت‌های سیاسی و مبارزه با فقر تقسیم شده بود.

ترقی با بیان اینکه نامه‌نگاری‌های عسگراولادی به اصلاح‌طلبان مبارزه بود، یادآور شد: عسگراولادی در نامه ۱۳ بهمن ماه سال ۹۱ ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر دغدغه‌های دینی و ارزش‌های آنها را زیر سئوال برد و بیان کرد چرا در مقابل شعار ضد ولایت فقیه موضع نگرفتید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: عسگراولادی توانست نوعی مبارزه مکتوب در جامعه را فراهم کند تا بازگشت سران فتنه به دامن انقلاب فراهم شود اما آنها راه خود را ادامه دادند.

وی، عسگراولادی را تابع ولایت فقیه خواند و خاطرنشان کرد: برداشت مقام معظم رهبری از رفتار عسگراولادی به گونه‌ای بود که فرمودند آنچه عسکراولادی می‌گوید از نظر بنده حجت است.

/فارس

Share