جانعلی‌پور خبر داد

مراسم پاسداشت میرزاکوچک خان جنگلی در ۱۰۰ دبیرستان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی گیلان از برگزاری مراسم پاسداشت میرزاکوچک خان جنگلی از هشتم تا ۱۲ آذر ماه امسال در ۱۰۰ دبیرستان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی گیلان از برگزاری مراسم پاسداشت میرزاکوچک خان جنگلی از هشتم تا ۱۲ آذر ماه امسال در ۱۰۰ دبیرستان این استان خبر داد.2fdf7540065876f4c82a525ee7335785

اسماعیل جانعلی‌پور عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه «تقریظ ماندگار» با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد میرزاکوچک خان جنگلی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شخصیت و هدف میرزاکوچک‌خان جنگلی را به نسل جوان بشناسانید و بر این امر تاکید داشتند.

وی از برگزاری پاسداشت میرزا کوچک خان جنگلی در ۱۰۰ دبیرستان گیلان خبر داد و افزود: پاسداشت مذکور مقارن با شهادت میرزا کوچک خان جنگلی از هشتم تا ۱۲ آذر ماه امسال برگزار می‌شود.

جانعلی‌پور با بیان اینکه تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری پاسداشت میرزا کوچک خان جنگلی با تلاش انجمن‌های اسلامی در مدارس گیلان فراهم شده است، تصریح کرد: شناساندن شخصیت و هدف میرزا کوچک‌خان جنگلی برای نسل امروز به‌ویژه دانش‌آموزان ضرورت است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان به برگزاری مراسم متمرکز پاسداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی در ۱۳ آذر ماه امسال در شهر رشت اشاره کرد و گفت: پاسداشت مذکور با حضور ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان پسر دبیرستان‌های گیلان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری پاسداشت میرزا کوچک خان جنگلی را تقویت روحیه استکبارستیزی در نسل جوان خواند و بیان کرد: میرزا کوچک خان جنگلی نماد استکبارستیزی مردم گیلان است.

جانعلی‌پور در ادامه با اشاره به عضوگیری انجمن‌های اسلامی در مدارس گیلان تا پنجم آذر ماه امسال، خاطرنشان کرد: دفتر انجمن‌های اسلامی در ۳۱۲ دبیرستان گیلان فعال است و برنامه‌ها به صورت غیرمتمرکز در این دبیرستان‌ها اجرا می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان همچنین به برگزاری نمایشگاه «تقریظ ماندگار» در گالری مارلیک مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت تا ۲۹ آبان ماه جاری اشاره کرد و گفت: نمایشگاه «تقریظ ماندگار» به طور متفاوت نسبت به حوزه کتاب از طرف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان دایر شده است.

وی از معرفی ۴۳ کتاب حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه «تقریظ ماندگار» خبر داد و افزود: کتاب‌ها در قالب خاطره، زندگینامه و رمان به نمایش گذاشته شده است.

جانعلی‌پور با بیان اینکه کتاب‌های مذکور در مدت سه دهه گذشته توسط مقام معظم رهبری مطالعه شده و ایشان احساس و نظر مبارک خود درباره کتاب‌ها را نوشتند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه یکی از راهکارهای ترویج کتاب، کتابخوانی و مطالعه مردم به‌ویژه نسل جوان با کتاب‌های امین و ارزشمند حوزه دفاع مقدس و دیگر حوزه‌ها است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی گیلان، تقریظ مقام معظم رهبری به عنوان فردی کتاب‌خوان ماهر، توانمند و کتاب‌شناس را از ویژگی‌های نمایشگاه «تقریظ ماندگار» خواند و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب کتاب‌ها را با فضای دوران دفاع مقدس تطبیق می‌دهند و می‌بینند تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه معرفی کتاب از طرف مقام معظم رهبری به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس در «تقریظ ماندگار» نمایشگاهی منحصر به‌فرد را ایجاد کرده است، گفت: نمایشگاه «تقریظ ماندگار» فرصت مناسبی برای معرفی کتاب‌های خوب و آثار ارزشمند در حوزه دفاع مقدس به جامعه است.

جانعلی‌پور از دعوت ویژه دانش‌آموزان به نمایشگاه «تقریظ ماندگار» خبر داد و یادآور شد: شناساندن فرهنگ و آثار دفاع مقدس به دانش‌آموزان حائز اهمیت است.

/فارس

Share