فرمانده انتظامی شهرستان رشت خبر داد

متلاشی شدن باند جعل اسکناس و دستگیری جاعلان در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، فرمانده انتظامی رشت در نشست انتظامی این شهرستان از متلاشی شدن باند جعل اسکناس و دستگیری جاعلان در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، فرمانده انتظامی رشت در نشست انتظامی این شهرستان از متلاشی شدن باند جعل اسکناس و دستگیری جاعلان در این شهر خبر داد.

sarhang shabaniرحیم شعبانی با بیان اینکه ماموران انتظامی چند قطعه اسکناس تقلبی را در لشت‌نشای رشت مشاهده کردند، اظهار کرد: بلافاصله شناسایی سرنخ انتشار این پول‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی رشت با اشاره به انعکاس خبر انتشار اسکناس جعلی به مرجع قضایی، تصریح کرد: مرجع قضایی نهایت همکاری با ماموران را داشت.

وی با بیان اینکه دو متهم جاعل در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: این دو متهم در دو مکان جداگانه با سه دستگاه چاپ اسکناس، یک دستگاه برش‌دهنده، مقادیری رنگ برای استفاده از پول‌های تقلبی دستگیر شدند.

شعبانی کشف ۳۶ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال پول جعلی شامل چک پول یک‌‌میلیون ریالی و ۵۰۰ هزار ریالی را نتیجه دستگیری متهمان جاعل عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه جعل اسکناس‌های تقلبی ضربه به اقتصاد جامعه است، از شهروندان رشت خواست تا در صورت مشاهده افرادی که در این زمینه گام برمی‌دارند موارد را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کشف دستگاه‌ها و اسکناس‌های تقلبی موجب آرامش صاحبان صنوف رشت شد.

کشف ۹ کیلوگرم هروئین در شفت

فرمانده انتظامی گیلان نیز در نشست مذکور از کشف ۹ کیلوگرم هروئین در رکاب یک خودرو در شفت خبر داد و گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطمینان از ورود مقدار قابل توجه مواد مخدر به استان، شناسایی این قاچاقچی را در دستور کار خود قرار دادند.

ابراهیم قائدرحمتی با بیان اینکه ماموران پس از تحقیقات چندین روزه موفق به شناسایی این قاچاقچی شدند، افزود: ماموران او را در حین تردد با یک دستگاه خودروی سمند به همراه همسرش در شفت متوقف کردند.

وی با اشاره به کشف حدود ۹ کیلوگرم هروئین از رکاب خودروی سمند مذکور، خاطرنشان کرد: این زوج با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

قائدرحمتی با تاکید بر اینکه پلیس از هیچ کوششی برای ریشه‌کنی این افیون خانمانسوز فروگذار نمی‌کند، یادآور شد: امسال سال مبارزه بی‌امان و شبانه‌روزی پلیس در انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر است.

وی شماره تلفن ۱۲۸ پلیس مبارزه با مواد مخدر را به صورت شبانه‌روزی برای دریافت اخبار و گزارش‌های مردم گیلان درحوزه مواد مخدر اعلام کرد.

توقیف ۲ خودروی پراید با ۷۰ فقره تخلف در سیاهکل

فرمانده انتظامی سیاهکل نیز در نشست مذکور از توقف دو دستگاه سواری پراید با بیش از ۲۵ میلیون ریال خلافی و ۷۰ فقره تخلف در این شهرستان خبر داد.

به گفته رمضانعلی پورقاسم، ماموران راهنمایی و رانندگی سیاهکل حین کنترل خودروهای عبوری در محور سیاهکل به دیلمان دستور توقف دو دستگاه خودرو پراید را به دلیل سرعت غیرمجاز صادر کردند که راننده یک خودرو به دستور ایست ماموران توجه نکرد و متواری شد.

وی با اشاره به اینکه خودروی مذکور پس از مسدود شدن مسیر متوقف شد، تصریح کرد: خودروی با استعلام پلیس به دلیل سابقه خلافی و تخلف، توقیف و روانه پارکینگ شد./فارس

Share