ناصر عاشوری:

تفویض اختیار به استانداران زمان صدور برخی مجوزها را کاهش می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: تفویض اختیار رئیس جمهور به استانداران و برخی وزرا زمان صدور مجوزهای لازم با پروسه زمانی طولانی را کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: تفویض اختیار رئیس جمهور به استانداران و برخی وزرا زمان صدور مجوزهای لازم با پروسه زمانی طولانی را کاهش می‌دهد.ashoori-fooman1409 (9)

ناصر عاشوری به موضوع تفویض اختیارات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اداری و… به استانداران اشاره کرد و گفت: این مسئله موجب تسریع در کارهای مردم می‌شود و کاغذ بازی‌های اداری را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به نامه ۱۶۱ نماینده مجلس به رئیس جمهور برای افزایش اختیارات استانداران به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: رئیس جمهور بر اساس اصل ۱۳۷ قانون اساسی باید بخشی از اختیارات خود را به تعدادی از وزرا یا به استانداران تفویض کند.دیارمیرزا

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس و دولت به این جمع‌بندی رسیده‌اند که برای صدور یک مجوز در موارد مختلف پروسه زمانی طولانی است و رئیس جمهور از نظر قانونی اختیار دارد و باید به این موضوع مهم اهمیت دهد و درخواست نمایندگان را در تفویض اختیار به استانداران و تعدادی وزرا اجابت کند.

وی در ادامه با اشاره به قول معاون بهره‌برداری شرکت گاز گیلان مبنی بر گازدار شدن ۴۰۰ روستای گیلان در آینده‌ای نزدیک، اظهار کرد: ۵۲ روستا در شفت و فومن در برنامه برای گازرسانی قرار دارند و تا کمتر از دو ماه دیگر پیمانکاران این پروژه‌ها انتخاب می‌شوند.

عاشوری افزود: در گیلان با توجه به وجود زیرساخت‌ها و تکمیل شبکه‌های اصلی گازرسانی می‌شود به اتمام پروژه‌های گازرسانی به روستاها امیدوار بود و اگر پیمانکاران مناسب برای پروژه‌ها انتخاب شوند این پروژه‌ها در مدت دو تا سه سال آینده به اتمام می‌رسد.دیارمیرزا

نماینده شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی درباره جنایات و گروه داعش گفت: داعش گروهکی تندرو است که ادعای برقراری حکومت اسلامی را دارد و از دین به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کند.

وی افزود: این گروهک تروریستی دست‌نشانده غربی‌ها است که در منطقه ناامنی ایجاد کرده و با اعمال خشونت بار سعی در تخریب چهره اسلام را دارد.

عاشوری با اشاره به ناکامی داعش در سوریه افزود: ضعف دولت عراق در ابتدای ورود این گروهک موجب شد تروریست‌ها در برخی استان‌ها پیشروی کنند و این امر سبب طولانی شدن مبارزه با آنها شده است.

وی شکست‌های این گروهک را ادامه‌دار خواند و متذکر شد: با کمک کشورهای منطقه از جمله ایران این گروهک در حال ضعیف‌تر شدن بوده و با ادامه پیشروی‌های ارتش عراق به‌زودی تروریست‌ها نابود می‌شوند.

/فارس

Share