هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در گردهمایی شهرداران گیلان

ارائه لایحه مقررات و استخدام پست‌های سازمانی به دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در گردهمایی شهرداران گیلان با اشاره به اینکه همفکری و همدستی مدیران استانی گیلان مایه مباهات است، اظهار کرد: گیلان در مسیر روبه جلو و متعالی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در گردهمایی شهرداران گیلان با اشاره به اینکه همفکری و همدستی مدیران استانی گیلان مایه مباهات است، اظهار کرد: گیلان در مسیر روبه جلو و متعالی است.jpg2498

وی منطقی کردن مدیریت شهری را از موضوع‌های مهم و اصلی در استان‌ها عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری باید به درستی مورد توجه باشد و ارزیابی واقع‌بینانه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

خندان‌دل با بیان اینکه در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها هستیم، تصریح کرد: شهرداران با کفایتی در این دوره انتخاب شدند و ممکن است مشکلات و نگرانی‌هایی همراه با امیدهای بسیار برای شهرداران وجود داشته باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر وجود مجموعه اداری روان‌تر و سالم‌تر برای ارائه خدمت به مردم در شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها بیشترین رابطه را با مردم دارند و ممکن است با مخاطراتی مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه نظام مدیریت شهری با مشکلاتی مواجه است، بیان کرد: درآمد شهرداری‌ها برای تامین نیازهای شهری کافی نیست و اکنون بسیاری از درآمد شهرداری‌ها از بخش ساخت‌وساز تامین می‌شود و این امر مشکلاتی را پدید آورده است.

خندان‌دل نامناسب بودن ساخت‌وسازها در رابطه با معابر و … را به دلیل تامین درآمدی شهرداری‌ها از ساخت‌وسازها دانست و خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری با قانون مدیریت قدیمی مواجه هستیم و این امر با اداره فعلی حوزه شهری مناسب نیست و باید اصلاح شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خواستار یکپارچگی خدمات در مدیریت شهری شد و اظهار کرد: نامناسب بودن پرداخت‌‌های کارکنان موضوع درستی است و حل و فصل مدیریت شهری موجب برطرف شدن ریشه اصلی مشکلات می‌شود.

وی از بررسی لایحه حل و فصل پایدار مدیریت شهری در هیئت دولت خبر داد و یادآور شد: موضوع‌های متنوع بهداشتی، ورزشی، آب و فاضلاب و همچنین حفظ و نگه‌داری میراث فرهنگی به طور یکپارچه در مدیریت شهری لحاظ شده است.

خندان‌دل با اشاره به اینکه شوراها در لایحه حل و فصل پایدار مدیریت شهری تنها وظیفه تعیین شهردار را به عهده ندارند، بیان کرد: لایحه مذکور موضوع‌های بسیار وسیع‌تر حوزه شهری را زیر پوشش دارد ضمن اینکه موضوع‌های متعددی در این لایحه بررسی شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به درآمد ۶۵ تا ۷۰ درصدی شهرداری‌ها از طریق ساخت‌وسازها اشاره کرد و افزود: موضوع مذکور به لحاظ تئوریک دارای اشکال است.

بافت‌های فرسوده شهری نگرانی مسئولان

وی وجود بافت‌های فرسوده شهری را سبب نگرانی مسئولان خواند و تصریح کرد: شهرداری‌ها باید دارای درآمد پایدار باشند و این موضوع در لایحه مدیریت یکپارچه شهری پیش‌بینی شده است.

خندان‌دل مشارکت بیشتر شهروندان در تامین منابع مالی در لایحه مدیریت یکپارچه شهری را حائز اهمیت ذکر کرد و گفت: لایحه مذکور بیش از یک ماه است که در هیئت دولت بررسی می‌شود.

لایحه مقررات و استخدام پست‌های سازمانی تهیه شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه لایحه مقررات و استخدام پست‌های سازمانی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: لایحه مذکور با همکاری معاونت توسعه نیروی انسانی تهیه شده و شنبه هفته آینده به هیئت دولت ارسال می‌شود.

وی از تدوین لایحه قانون جامع دهیاری‌ها خبر داد و یادآور شد: لایحه مذکور اوایل هفته آینده از طرف وزارت کشور به هیئت دولت ارائه می‌شود.

خندان‌دل با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون انتخابات شوراها و شهرداران هفته آینده به هیئت دولت ارائه می‌شود، اظهار کرد:  حل و فصل مشکلات شهرداری‌ها و اصلاح زیربنا و معماری مدیریت شهری در قانون مذکور لحاظ شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور قانونی شدن لایحه‌های زیرساختی را سبب فراهم شدن بستر حمایت از شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: کمیسیون ویژه رسیدگی به امور شهرداری‌ها در هیئت دولت تشکیل شده و این موضوع اوج توجه دولت به شهرداری‌ها را نشان می‌دهد./فارس

Share