رنجکش:آموزش به کودکان باید با زبان آنان باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به استفاده از روش های مناسب آموزشی برای کودکان یادآور شد: جهت انتقال مفاهیم، می بایست با زبان آنها این انتقال انجام بگیرد. یونس رنجکش در همایش حقوق شهروندی کودک در آموزه های غدیر اضافه کرد: در آموزه های […]

1zdbo6n4
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به استفاده از روش های مناسب آموزشی برای کودکان یادآور شد: جهت انتقال مفاهیم، می بایست با زبان آنها این انتقال انجام بگیرد.
یونس رنجکش در همایش حقوق شهروندی کودک در آموزه های غدیر اضافه کرد: در آموزه های دینی و مذهبی ما قابلیت های بسیاری نهفته است که شناخت دقیق ابزار و انتقال آنها نقش مهمی در تبیین آن به جامعه هدف بویژه کودکان و نوجوانان دارد.
وی افزود: یکی از اقداماتی که می تواند در انتقال مفاهیم سبک صحیح زندگی بر اساس آموزه های ایرانی اسلامی تاثیرگذار باشد، انتخاب جامعه هدف از دوران دبستان است.
رنجکش ادامه داد: خوشبختانه با نگرش خوبی که دولت در حوزه آموزش فرهنگ عمومی با بهره گیری از ظرفیت ارزش های دینی مذهبی دارد، این فرصت به صورت عینی تجلی یافته است، و ما در استان گیلان هم با همگرایی دستگاه های فرهنگی و آموزشی شاهد تحولات خوبی در بسترسازی های فرهنگ عمومی هستیم.
وی با تاکید بر نقش محوری آموزش و پرورش در ایجاد بسترهای مناسب آموزشی در اقشار مختلف جامعه هدف دانش آموزی یادآور شد: براساس هماهنگی هایی که داشتیم، اقدامات خوبی در آموزش و پرورش بویژه مقطع آموزش ابتدایی انجام گرفته است، که تدوین سند راهبردی آموزش حقوق شهروندی و مدیریت واحد فرهنگی در آموزش و پرورش استان از مهمترین آنها بوده است.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ضمن تشکر از پی گیریهای معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در استفاده از ظرفیت های سایر دستگاه ها برای انجام آموزش های غیر رسمی و مهارتی اظهار داشت: امروز برای رسیدن به جامعه ایی پویا نیازمند بهره گیری از همه عوامل و ظرفیتها هستیم.
به گفته وی، برای تولید نشاط در جامعه فقط یک نهاد قادر به انجام ماموریت های خود نیست بلکه باید تمامی بخش ها بویژه سازمان های مردم نهاد در کنار نهادهای رسمی قرار بگیرند.54cezobz
وی ضمن تبریک روز جهانی کودک؛ از کودکان به عنوان سرمایه های ملی یاد کرد و خواستار برنامه ریزی های هدفمند در رشد استعدادها و پرورش آنان بر اساس آموزه های فرهنگی و اجتماعی نهفته در جامعه ارزشی ایران شد.
گفتنی است در این همایش که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک صبح امروز در سالن اجتماعات پژوهشگاه ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان رشت برگزار شد مهندس گلی معاون آموزش ابتدایی سازمان آموزش و پرورش استان گیلان، مدیرعامل شعب بانک کشاورزی استان و جمع کثیری از دانش آموزان مقطع ابتدایی حضور داشتند و برنامه های متنوع فرهنگی برای دانش آموزان اجرا شد.

Share