استاندار گيلان در ديدار با رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

برنامه‌های مهارت آموزی تولید ثروت از زباله در گیلان تدوین واجرا شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در دیدار با رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، از این سازمان خواست برنامه های مهارت آموزی تولید ثروت از زباله در گیلان را تدوین واجرا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در دیدار با  رییس  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، از این سازمان خواست برنامه های مهارت آموزی تولید ثروت از زباله در گیلان را تدوین واجرا کند.
jpg2348دکتر نجفی در نشست با دکتر پرند معاون وزیر کار و رییس  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تهران با بیان اینکه توسعه آموزشهای فنی وحرفه ای بر اساس نیاز استانها در میزان موفقیت این آموزشها کمک میکند با اشاره به تولید روزانه ۲هزار تن زباله در گیلان گفت : ایجاد مشاغلی در راستای حفظ محیط زیست  و تولید ثروت از زباله میتواند این تهدید را به فرصتی برای تولید ثروت بیشتر تبدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نداشتن مهارت های لازم برای ورود به بازار کار از دلایل آمار بالای بیکاری محسوب میشود گفت : هر نوع سرمایه گذاری کلان در بخشهای مختلف اقتصادی نیازمند به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی بو‍یژه فارغ التحصیلان دانشگاهی ودانش آموزی است که آموزش فنی وحرفه ای میتواند این آموزشها را باهمکاری صنایع استان به جوانان جویای کار ارائه دهد.

استاندار گیلان همچنین ورود شرکت های دانش بنیان  در چرخه مدل ایجاد اشتغال در استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت :  در راستای  ایجاد اشتغال پایدار و ترویج فرهنگ کار آفرینی در استان گیلان توسعه  آموزش های فنی و حرفه ای  بسیار مهم است.

دکتر کوروش پرند معاون  وزیر کار و رییس  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این نشست با استقبال از پیشنهادات استاندار گیلان گفت : تور کار آفرینی  در گیلان با محوریت این سازمان در آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود :در این تور کارآفرینان وسرمایه گذاران بخش خصوصی به گیلان سفر میکنند

Share